Avatar billede hegelund Nybegynder
24. juni 2002 - 10:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

beregnet felt i rapport

Jeg har to beregnede felter der indsættes som underrapporter. Nu vil jeg gerne have lagt de to felter sammen i hovedrapporten, i hver af de to felter er der nogle steder som ikke indeholde nogen værdi, hvordan gør jeg det.
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2002 - 11:12 #1
hegelund>do you really expect to get an answer here? They all get rejected anyway!
Avatar billede proaccess Nybegynder
24. juni 2002 - 11:13 #2
Null-værdi'er klarer du ved at bruge nz()-funktionen, som laver en NULL værdi om til 0.

=nz(felt1)+nz(felt2)
Avatar billede hegelund Nybegynder
24. juni 2002 - 11:27 #3
Problemet er den kun udskriver der hvor begge underformularer indeholder noget, samtidig med at den lægger forkert sammen
Avatar billede hegelund Nybegynder
24. juni 2002 - 11:31 #4
Koden jeg bruger ser sådan ud
totalforbrug: (IIf(IsNull([udtryk1]);0;[udtryk1])+IIf(IsNull([udtryk2]);0;[udtryk2])+IIf(IsNull([udtryk3]);0;[udtryk3])+IIf(IsNull([udtryk4]);0;[udtryk4])+IIf(IsNull([udtryk5]);0;[udtryk5])+IIf(IsNull([udtryk6a]);0;[udtryk6a])+IIf(IsNull([udtryk7]);0;[udtryk7])+IIf(IsNull([udtryk8]);0;[udtryk8])+IIf(IsNull([udtryk9]);0;[udtryk9])+IIf(IsNull([udtryk10]);0;[udtryk10])+IIf(IsNull([udtryk11]);0;[udtryk11])+IIf(IsNull([udtryk12a]);0;[udtryk12a]))/2
hvor udtrykkene er to tal trukket fra hinanden
Avatar billede hegelund Nybegynder
24. juni 2002 - 11:33 #5
Koden skal bruges i detaljesektionen hvor den skal knyttes til hovedformularen via feltet b-id
Avatar billede proaccess Nybegynder
24. juni 2002 - 11:34 #6
har du så prøvet med:

totalforbrug: (nz([udtryk1])+nz([udtryk2])+nz([udtryk3])+nz([udtryk4])+nz([udtryk5])+nz([udtryk6a])+nz([udtryk7])+nz([udtryk8])+nz([udtryk9])+nz([udtryk10])+nz([udtryk11])+nz([udtryk12a]))/2
Avatar billede proaccess Nybegynder
24. juni 2002 - 11:36 #7
hvis dine [udtryk1]..n er opbygget som =Form1.feltx+Form2.felty, så kan det være at du skal erstatte [udtryk1]..n med de relevante formler...
Avatar billede hegelund Nybegynder
24. juni 2002 - 11:57 #8
Det hjælper ikke