Avatar billede jemist65 Nybegynder
24. juni 2002 - 21:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

sporing af nyere computer

jeg har købt en computer, som jeg er i tvivl om er stålet.
Computeren er en amitech med en celeron processer, og da jeg har hørt at nyere computer kan spores via internettet, vil jeg høre om det passer og i såfald hvad man kan gøre for at forhindre sporingen.
Jeg har fået fortalt at man skal skifte CPU'en ud.
Avatar billede web4you Nybegynder
24. juni 2002 - 21:10 #1
øøø det ved jeg ikke men hvor maget har du gide for den og vis du er i tivel henven dig til pulitidet og sig hvem du har købt den af vis de siger den er nakket =) det er nok det nemmest ?
Avatar billede bernz Nybegynder
24. juni 2002 - 21:11 #2
Jeg tror ik at du skal regne med at det er cpu'en du skal skifte ud... Jeg tror bare at du skal formatere computeren så der ikke er nogle amitech programmer der går ind og registrere sig på amitechs database eller lign.

Men hvorfor fanden købe varme sager helt fra starten!!!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 21:13 #3
web4you >> Smartest? ja både og, han skal ik regne med at få hverken penge eller pc igen!
Avatar billede web4you Nybegynder
24. juni 2002 - 21:14 #4
k =) men prøv at gå til poligtiet !!! med din com det er det beste ellers vis den er varm og det bliver opdaget så få du en maga bøde ?

// www.webgud.dk/daniel/copyfree
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 21:14 #5
Jeg snakkede med sysadmin på mit gamle gymnasie, han sagde at deres server havde en chip baseret sporing!
Og det bliver kun brugt via netkort og kun på de lidt dyrere maskiner, da det ellers ik ka betale sig!
Avatar billede bernz Nybegynder
24. juni 2002 - 21:15 #6
webmasterdk >>

Nej, men det er man vel klar over hvis man køber varme sager...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 21:15 #7
web4you >> Poltitiet... er det et ord du har svært ved at få over dit tastatur? :)
Avatar billede web4you Nybegynder
24. juni 2002 - 21:16 #8
nop webmasterdk men er ordblind =)
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 21:28 #9
Politiet = dumt! hvis du skal være sikker skal du henvende dig til din ven og bede om en Kvitering. så er du rimelig sikker på den ik er sjållet.

Hvis der endelig skulle være en Sporing i så er det Amitech som har lavet noget som registere sig el også en chip.. men hvis du kan finde navnet på dit motherboard kan du nok finde ud af om der findes sådan noget...

CPU'en har intet med Sporing at gøre det der kunne være er Motherboardet som har en Chip men det tror jeg sq ik..
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 21:29 #10
du vil få en bøde for at have købt en sjållet computer med mindre du går op og siger at du har fundet den et el andet sted...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
24. juni 2002 - 21:41 #11
Nu når alle her på eksperten har så travlt med alt det der er ulovligt,(musik,film kopiering osv.)hvorfor er der så ingen der har ondt i r.... over at der søges hjælp til at "rense" en evt. stjålet computer????????????????????????????
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 21:49 #12
rs2000 >> Nok fordi de rette folk ik er herinde, men manden spørger jo ik hvordan han fjerner det, han spørger om der er en mulighed for det!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
24. juni 2002 - 21:58 #13
"vil jeg høre om det passer og i såfald hvad man kan gøre for at forhindre sporingen."
Er det ikke et forsøg på at få den "renset"
Det er vel ligeså "ulovligt",som at spørge efter et eller andet plade cover til en plade m. Birthe Kjær.
Jeg vil bare mene "hælervarer" er værre,end hvor man finder et cover.
Avatar billede bernz Nybegynder
24. juni 2002 - 22:11 #14
"Hælervarer er værre end hvor man finder et cover!" Sådan er det bare...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. juni 2002 - 22:14 #15
ja ok, havde ik helt læst spm'et igen....