Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:11 Der er 35 kommentarer

AMD eller Pentium

Hvad synes folket..  AMD eller Pentium..  Glem testene!  Hvad synes i selv er best!!
AMD: Billig, hurtig, meget varm
Pentium: Knap så billig, hurtig, ikke varm

Hvad siger i ??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:13 #1
jamen du har jo allerede selv svaret ;)

(jeg er selv en AMD-mand)
Avatar billede kokain Nybegynder
24. juni 2002 - 23:13 #2
Pentium har altid ligget på min først plads
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:13 #3
kommer an på hvad man skal bruge den til.

jeg er selv tilhænger af Pentium... men til gængæld kan man heller ik Clocke dem på Multiplier.. der er forskellige ting i det!
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:14 #4
Jeg vælter selv over til Pentium..  De kan overclockes totalt, især P4 Northwood
Avatar billede illisher Praktikant
24. juni 2002 - 23:15 #5
Amd er helklart den bedste. AMD er meget billigere, så jeg synes du skal give mig 0 point NU!!!!!!
Avatar billede tobby Nybegynder
24. juni 2002 - 23:15 #6
Hvorfor betale mere? - klart AMD !!
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:16 #7
Metal H>  Jah.. Men derfor er det nu rart alligevel..  For jeg synes sq altid at når der er nogen som laver en spm. om at de skal have ny comp. Så ender det sq altid med at de får en AMD
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. juni 2002 - 23:16 #8
at amd blivet varm kan løses med den rigtige køling der er godkendt af amd ,vi har en amd xp 1900+ den bliver ikke varmer end 45" og kabinet temp er på 35-38"
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:17 #9
ill>  AMD er billigt ja..  !  Men hvad nytter det hvis at det smelter sammen til en klumb..  Men okey jeg giver jeg ret de er mega billige AMDs processore
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:18 #10
clausmeyer>  Jeg har P4 Northwood 1,6 den er overclocket til 2133GHz og den er KUN 37 grader.. sååå...
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:20 #11
okey okey okey...  Hvorfor er det så at AMD kalder deres nye processore for f.eks. AMP xp 1700+
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juni 2002 - 23:22 #12
AMD er en slags folkets CPU, da manden på jorden har brug for mest muligt for sine penge.
Intel er forretningslivets CPU, hvor hardware budgetet er en lille ting (afskrivning, momskompensation osv) og man skal have noget med størst mulig driftssikkerhed og fabriksgaranti.
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:24 #13
Jamen.. det forklare stadig ikke hvorfor at AMD kalder deres processorer for AMD xp 1700+
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:25 #14
Har set mange dårlige ting med AMD processore havde en ven som smadrede 2 AMD CPU'er han måtte selv erstatte det da de mente han havde lavede en risse i CPU'en på begge to.. kan ik rigtig være rigtigt.. det var varme men det var en køler som vi godkendt til det! (pentium lægger jo selv deres dejlige standard kølere med i pakken som er yderst perfekte til lige den processor!
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
24. juni 2002 - 23:26 #15
jeg har selv AMD.... men Pentium er nr. 1 (næste gang vil jeg havde en pentium!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

man kan jo også sige, der er en grund til, den er billiger end en pentium...

mvh. klaus
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:26 #16
XP det er jo bar et produkt navn 1700+ betyder at den arbejder som en Pentium 1700+ efter AMD's egen test...
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:27 #17
jeg kan ik lige huske hvad den realle krekvens for en en 1700+ er men mener det er omkring 1500MHz
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:29 #18
fiskerendk>  Jamen det er jo latterligt !!    Skulle en P4 2,0 så hedde Pentium 4 1700-  (2,0 GHz)
Fuuuck !!  De er sqda ikke rigtig kloge derinde !
Avatar billede =maddog= Nybegynder
24. juni 2002 - 23:29 #19
well. hvorfor mon de kalder det 1700+. det er fordi det er lettere at konkurrere på tal end kvalitet, da tallet er synligt og kvalitet er ikke.
Avatar billede bernz Nybegynder
24. juni 2002 - 23:30 #20
Hmnn... For mig at se er det ikke helt sådan...
Hvis man har evnerne og pengene skal man da invistere i en Pentium og overclocke den...

En Amd 1800 + (1.5 GHz) vs. en P4 NW 1.6 Ghz (hvis den bliver produceret i så lave tal):

Her vil AMD vinde

En AMD 1800+ vs. en P4 NW 1.6 @ 2.2:
Her vil Pentium vinde

Så det er sådan lidt med om man tør og kan overclocke sin cpu. Jeg hverken ved hvordan man gør, tør eller har tænkt mig at overclocke min cpu, så derfor ruller jeg AMD for tiden...

Jeg syntes ikke at man kan sige den ene er bedre end den anden, det er lidt med hvilke krav brugeren stiller til cpu'en...

Kloge ord fra en klog mand... ;D

heh

//Over and out
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:34 #21
Hvad bliver vi så enige om..  Pentium eller AMD
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. juni 2002 - 23:34 #22
Jeg kan svare af erfaring, men det er hvad jeg selv mener personligt.

Jeg har både haft AMD og Pentium og har det stadig :)

Jeg har haft en AMD i 2 år nu og har intet at klage over det køre som det skal, men den bliver meget varm. AMD er ikke hvad "AMD haderne" gør det til.

Pentium er også meget gode, synes selv de er bedre end AMD, det nok mit fortrukende.

Hvis du skal købe bærbar skal du ikke købe AMD da de som sagt bliver meget varme. Køb en Pentium/Celeron processer, de udvikler som sagt ikke s¨meget varme..

Suran
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:37 #23
ja jeg vil sige det samme..! Pentium er hver at fortrække men man skal heller ik afskrive AMD..!
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
24. juni 2002 - 23:38 #24
Hellere ofre lidt mer og få en bedere kvalitet..!
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:38 #25
sba>  Nemlig..  Men jeg ville nu hellere anbefale P4 NW  Det holder sig totalt kolde..  Har osse haft en AMD,  Og den kørte virkelig af røv til !!  Så jeg skiftede til P4 NW  Og den sparke sq mega meget røv !
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. juni 2002 - 23:41 #26
Jamen Det kan godt passe, jeg siger heller ikke at AMD køre Perfekt, men hvad jeg har oplevet af min AMD Athlon processer 600 Mhz Har der været ingen problemer, men de udvikler meget varme og skal have en ordenlig Køler som kan køle den/dem ned !

Men Pentium er klart det bedste, men så skal man alså også langt ned i lommen, men man får også mere for pengene :)

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. juni 2002 - 23:42 #27
Holdkæft hvor er der engntlig mange "men'er" i den tekst der jeg har skrevet, jeg er vist lidt træt :)

Suran
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:47 #28
sba>  jeg gav sq ikke så meget for min P4 NW 1,6 processor,, !  lige omkring 1500,-  og jeg tror faktisk at den er faldet i pris !  Så jeg synes sq at det er billigt!!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. juni 2002 - 23:53 #29
Prøv at gå ud I en butik og kig efter en computer som har samme spesifiktioner hvor den ene har AMD processer og den anden Pentium. Den med Pentium er oftest 3 til 4 tusinde kr. dyrer..

Suran
Avatar billede psych0 Nybegynder
25. juni 2002 - 00:11 #30
sba>  jaja men nu snakket jeg om selv processoren bare..  Så er det sq ikke dyrt..
Avatar billede rbnh Nybegynder
25. juni 2002 - 04:46 #31
Startede med Pentium, Pentium, Pentium, derefter AMD - da jeg blev fristet m.h.t. pris /ydelser men med en en del flere nødvendige opdateringer, har nu igen Pentium p.t. III 1000 mhz som bare kører perfekt. Men er ikke sikker på hvad jeg vil vælge næste gang! Kommer an på pris / ydelse!
Avatar billede fangel Nybegynder
25. juni 2002 - 09:21 #32
hmm.. jeg ville vælge AMD, dels er de billige... jeg syntes altså ikke den bliver MEGET var, indrømmet, den bliver varm, men MEGET varm er at overdrive det !!!

min AMD TB 1200 er koldere en mit grafikkort (GeForce 2Mx med en TermalTake BlueOrb køler) !!!

at sige de er ustabile vile jeg heller ikke sige, jeg har KUN set 1 (EN) comp. med en AMD cpu der kørte ustabilt, han gik op hos forhandleren og fik en ny !!! endda 200MHz hurtigere...

det er også langt fra sikkert at en P4NW køre de lovede MHz... hvis pipelinen bliver brugt i sin fulde længe, så køre den med de lovede MHz, men det gør den meget sjældent !!! P1, P2 og P3 er dog gode, især til servere... jeg mener også at P4 motherboards er dyere end AMDs tilsvarende...

huuu, det var en ordenlig omgang...

Dea_PG (jep, jeg har også en AMD, og jeg agter at købe endnu en efter sommerferien...)
Avatar billede aakaer Nybegynder
25. juni 2002 - 10:31 #33
AMD!!!!!
Avatar billede troels_holm Nybegynder
13. juni 2003 - 14:46 #34
Pentium, helt klart... Og det med at der er helt vild stor prisforskel, kan jeg godt se nogle steder, men har fundet et sted på internettet hvor det er ca. samme pris for Pentium som AMD..Så hvad er problemet, hvis det kun er prisen??
Avatar billede fangel Nybegynder
13. juni 2003 - 15:00 #35
2nd hand... jeg ville vælge Mini-ITX standarden... ;)

Morten