Avatar billede hegelund Nybegynder
26. juni 2002 - 09:02 Der er 8 kommentarer

Fejl i forbindelse med sum

Jeg har følgende kode i en forespørgsel
dagforbrug: (IIf(IsNull([udtryk1]);0;[udtryk1])+IIf(IsNull([udtryk2]);0;[udtryk2])+IIf(IsNull([udtryk3]);0;[udtryk3])+IIf(IsNull([udtryk4]);0;[udtryk4]))/2
når jeg så vil lave en sum på feltet i en anden forespørgsel beregnes feltet forkert hvordan skal jeg løse problemet. Koden er fungerer godt nok
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 09:33 #1
hegelund>If you can give me answers on these two questions then I cna maybe help you here too!
http://www.eksperten.dk/spm/171921
http://www.eksperten.dk/spm/208237

and while your at it you can also respond to
http://www.eksperten.dk/spm/228200

You have a better chnace of getting help IF you dont just REJECT answers but give a reason why. This also helps us to make further comments!
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 10:10 #2
hegelund>thanks for taking time in looking at the other questions, but isnt there a chance that I can use time here and you still dont think you can use the answer?
Avatar billede hegelund Nybegynder
26. juni 2002 - 10:13 #3
Det afhænger da om du kommer med et brugbart svar på mit spørgsmål
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 10:15 #4
thats a risk I dont intend taking again!
Avatar billede hegelund Nybegynder
26. juni 2002 - 10:36 #5
Dermed må du også forvente at du altid skal have point når du svarer på et spørgsmål
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 10:49 #6
I cant use points for much at all, so THEY arent the problem, but I and others use their "free time" in trying to help people like yourself. In many cases the answers given are actually correct, but because the person either isnt happy with the answer or they are unable to implement the solution they REJECT it, even though WE have used time.

Lets take http://www.eksperten.dk/spm/208237 as an example> You say Access WAS a single user system and I and others say that it NEVER has been. But you STILL reject my answer! If we asked ADMIN what he thinks what DO YOU think they would say?

So tell me why I should WAIST time helping you for NOTHING!
Avatar billede fdata Forsker
26. juni 2002 - 17:17 #7
>>> hegelund
Hjælp os videre. Koden fungerer, siger du. Hvad er det så, der er forkert. Har du evt. et eksempel? Taler vi om afrundingsfejl? Definer "beregnes forkert"!
Avatar billede terry Ekspert
26. juni 2002 - 20:53 #8
same problem here I think! http://www.eksperten.dk/spm/229125