Avatar billede elnino Nybegynder
28. juni 2002 - 08:48 Der er 1 kommentar

masker/guides

HVordan er det nu man laver en maske der følger en guide [i Flash5] har sku glemt det....
Avatar billede t-hviid Nybegynder
28. juni 2002 - 16:06 #1
Hvis det er et movieclip du vil have til at følge en linje skal du gøre følgende:

-Højreklik på det lag hvor dit movieclip lægger.
-Vælg her "Add motion guide".
-Tegn med pennevæktøjet den linje, som du vil have movieclipet til at følge i det guidelag der kommer.
-Herefter kører du movieclippet hen i den slut position.
Husk at stregen skal starte og slutte i midterpunktet på movieclippet.

/Tommas