Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:25 Der er 20 kommentarer

"no copy" - script i php

Hej til eksperterne,

jeg sidder lige og pudsler med denne java script, til "no copy" af billeder på min side, men jeg kan altså ik lige se hvor koden skal placeres,

jeg har fundet koden her:

http://javascript.internet.com/page-details/no-right-click.html

men den siger at den skal placeres i html dokumentet, men jeg køre jo php, så jeg har et mindre problemos.

men hvordan skal dette løses, håber i kan hjælpe

in advance, thnx

Sincerely

- Cyrus
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. juli 2002 - 13:27 #1
(du ved godt den er nem at gå forbi ik? Højreklik på billedet hold den inde og tryk ok! slip og tryk ok!)
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:28 #2
Du kører jo ikke ren php, så vil du jo ikke kunne lave nogen struktur på din hjemmeside.
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:28 #3
og som nicidem også skriver, så er den ubrugelig
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:31 #4
ja, jeg ved godt at den er nem at gå forbi, men det er jo ik alle der ved det, men det var nu meningen at i skulle hjælpe mig med at løse problemet og ikke fortælle mig hvordan man kommer uden om, for det jeg godt på forhånd,

anyone else who can help?
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:31 #5
Kan du ikke paste noget af den kode du bruger på din side?
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:33 #6
Eksempel.
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.1">
<!-- Begin
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("Du har valgt at højreklikke æv bæv");
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
//  End -->
</script>
</HEAD>

<BODY>

Selve siden

</BODY>
</HTML>
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:33 #7
hvad skal du bruge det til?
Avatar billede nicidem Nybegynder
04. juli 2002 - 13:35 #8
Den gør det samme, som det du leder efter!
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:35 #9
mest fordi, at jeg ikke helt forstår det du skriver:
"men den siger at den skal placeres i html dokumentet, men jeg køre jo php, så jeg har et mindre problemos."

Du bliver jo nød til, at bruge html.
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:37 #10
det jeg har er en debat forum i php, men hvis jeg logger ind via ftp har jeg en index.php, men der står ik noget html kode der, der står

<?php

define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);

//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management

og bla bla bla
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:38 #11
Du kan jo ikke kun bruge php, hvis du vil lave noget som helst visuelt på din side. Hvordan vil du lave en tabel i php?
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:38 #12
men ja, hvis jeg logger ind på siden er det en html fil, så meget ved jeg også, men were the hell is tht file? i only have a index.php
Avatar billede schaefner Juniormester
04. juli 2002 - 13:40 #13
Har du ikke eller anden fil der hedder header.php eller noget
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 13:42 #14
page_header.php hedder den
Avatar billede kalium Nybegynder
04. juli 2002 - 13:53 #15
http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000225

Bare fordi højreklik er disabled, er billederne jo stadig på brugerens computer.. Har du hørt om temporary internet files?
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
04. juli 2002 - 14:24 #16
ja, jeg har hørt om temp int filer før - men det er ikke på hele siden no copy skal være på, kun på en enkelt side
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juli 2002 - 15:49 #17
Det er spildt at tid at prøve at gardere sig mod noget som det i sagens natur er håbløst at gardere sig imod. Hvis nogen vil have det billede, så får de det også - det eneste du kan gøre er, tydeligt at angive copyright betingelser - så har du hvertfald mulighed for at gøre noget, hvis din copyright brydes!
Avatar billede ye10 Nybegynder
04. juli 2002 - 19:32 #18
forresten så det der java cr*p er ikke særlig godt, højre klikker du siger den "right click disabled" prøv at holde højre knap nede og så trykker enter, vinduet forsvindet og når du slipper højre museknap kommer menuen stadig ned, og hvis der er mange billeder kan de bare kopiere url'en ind i getright eller flashget
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
05. juli 2002 - 06:13 #19
Pointless...
Avatar billede cyrus_2000 Nybegynder
05. juli 2002 - 10:54 #20
very pointless indeed, thats why i stopped writting in this topic,