Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:04 Der er 43 kommentarer

kwdemant.dk

Jeg har lige prøvet at "lege" lidt med et design. Og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om det..

HUSK!! det er kun en "amatør-side"
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:06 #1
fuck jeg sover!!! siden hedder: www.kwdemant.dk men designet ligger på: www.kwdemant.dk/index2.asp
Avatar billede resten Nybegynder
05. juli 2002 - 13:10 #2
Den er da fino men dine tiger skal du næsten fjerne det grå uden om så pynter det men ellers er den fin :-)
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:11 #3
øjeblik
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
05. juli 2002 - 13:11 #4
Meget fint... men jeg kan ikke lide de mørke farver, og heller ikke den marquee der ruller rundt (det forvirer)

Ralle
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:12 #5
Den er da sort....
Dit topbanner er for pixileret i kanterne, det er lidt synd... hvis det skal være sort bagved hvorffor så gøre den transperant? -den vil ikke fylde mefet mere  med sort baggrund i gif....
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:14 #6
ahhh. har lige set den i exploder... rolover på topbanner....
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:16 #7
er det bedre??
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:17 #8
nicofresh... hvad mener du??
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:18 #9
jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan den ser ud i 800x600
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. juli 2002 - 13:20 #10
Prøv at lave en mere lys.
Sort skal man KUN bruge til skrift, sku' ikke som baggrund.
btw. begynde selv sådan, men sort baggrund og gul tekst.
Så det er ikke niget at skamme dig over!
he eh

//Lars
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:21 #11
kan i lide dhtml funktionen der viser sig hvis du flytter curseren op på banneret??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:24 #12
.:: kwdemant -ja selv om jeg ikke har sovet endnu så føler jeg mig også ret nicoFRESH... he he
det jeg mente var, at der er roll over forklarer pixileringen i kanten, det sker sommetider m gif...
da jeg normalt bruger Mozilla, kunne jeg ikke se denne roll over (den er ikke optimeret til netscape) men når jeg skal vudere noget design af web, kan jeg ikke tillade at udtale mig, medmindre jeg har tjeket den pågældende side i flere browsere...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:25 #13
nicofresh. Tak.. tror jeg!! (roll over??)
Avatar billede sthen Nybegynder
05. juli 2002 - 13:26 #14
Allerførst:

På MIN skærm ligger din menu i venstre side og ikke som du skriver i højre.

Siden er MEGET mørk

DHTML funktionen er da OK.

Jeg kører 600x800 og det virker fint nok
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:28 #15
det ville være ok med nicofrench du ved med det der N... he he..

Roll over  --> JavaScript  ... det du kalder for Dhtml (Dhtml er bare flere sprog blandet sammen på en html side...)
når du skriver et script som skifter et billede ud når du "ruller" musen henover, kaldes for roll over...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:31 #16
sthen det er en skrivefejl.. UNDSKYLD!!!
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:31 #17
kan i lide "roll over" på mit topbanner??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:32 #18
?? hvad med mit "N"?? jeg vil have mit "N" tilbage....
Avatar billede resten Nybegynder
05. juli 2002 - 13:34 #19
Nej jeg syntes ikke det er nice med det roll over :\
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:34 #20
undskyld nico.... Her!: "N"
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:34 #21
jeg syntes at det er lidt dramatiskt med det roll-over på dit topbanner, men det er nok individuelt og lidt af en smagssag...
-hvis du syntes at den er lige i øjet, og super fed, så er det såddan den skal være...
Effekter, enkeltstående, kan ikke kritiseres, det er de omgivelser den placeres i som afgør om det er smart at have den med...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:35 #22
Taaak , Juuuhuuu, jag fik mit "N" tilbage...
...føler mig pludselig træææt....
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:35 #23
tak.. Er det meget tydeligt at jeg har brugt FrontPage??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:38 #24
yep...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:39 #25
virker det meget taberagtigt at bruge frontpage??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:39 #26
...eller et lignende program...
jeg kan anbefale Dreamweaver... det koster dog penge...
Den bedste måde er dog at lære html fra bunden og bruge en txt-baseret editor...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:40 #27
´koster frontpage ikke penge??
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:41 #28
FrontPage er ikke særligt anset af webdesignere...
men er det ikke ligegyldigt, hvad er en webdesigner? en person med en computer og adgang til internettet ikke andet...
Det er ikke hammerens skyld hvis man bøjer sømmet...

Jeg mener dog selv at det ikke er det bedste redskab... det er lidt af en gummihammer... hvis du forstår...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:42 #29
ja men til gængæld er det et meget nemt program at bruge for en "ikke-prof" webdesigner
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:43 #30
--> kwdemant:´koster frontpage ikke penge?? citat slut..
Det gør det helt sikkert alt fra Microsoft koster...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:45 #31
ja men det hæmmer også udviklingen af dine evner, ma n kan godt lave kunst på toiletpapir, men det er ikke særligt udviklende på sigt...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:47 #32
hold kæft du har nogle fede udtryk nico!! er du fuld eller hvad??? hvad vil dreamwaver koste?? jeg har haft det i en demo udgave, men opgav det efter ca. en 10(jeg var kun 12 år på det tidspunkt)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:52 #33
lol... nej, jeg er måske lidt søvnig, men såddan taler jeg normalt... (tror jeg er miljø-skadet)
Dreamweaver er ikke super dyrt... men hellerikke billigt... jeg kan ikke på stående fod svare på hvad det koster, men mener at det er omkring de 2500... dette har nok ændret sig...
Tjek ptisen under software, på edb-priser
http://www.edbpriser.dk

MX versionen er den nyeste, og hvis du vil lege med PHP, JSP eller ASP er dette den bedste, ellers rækker 3.0 eller 4.0
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:54 #34
det er macromedia som laver dette program, de samme som laver Flash, coldfusion, Director osv....
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:56 #35
har lige tjekket prisen det koster det dobbelte af Frontpage... men er det 10 gange mere værd, om end ikke mere...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 13:57 #36
jeg skal til at bruge asp, så er det jo nok en god ida at investere konfirmationspengene i sådan et program
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 13:59 #37
hvis du ikke er begyndt på asp, så ladvær og vælg PHP, det er meget bedre, jeg har brugt begge...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 14:02 #38
Ja det ville ikke være en fjollet ting, at få foræret...
men inden at du ønsker dig det, så prøv det hellere...
http://www.macromedia.com/software/trial_download/ -her finder du en trial version
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 14:22 #39
Jeg har ellers hørt at asp er det nemmeste... det siger alle de venner jeg har.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 14:35 #40
tro ikke på dem, eller oss' få dig nogle nye venner... lol..
det er stort set samme sværhedsgrad...
fordelen er at php er gratis hele vejen, det er asp ike (som nævnt tidligere,  Microsoft skal have penge for enhver stinkende prut de slår)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
05. juli 2002 - 14:36 #41
ASP er Microsoft snask...
Avatar billede kwdemant Nybegynder
05. juli 2002 - 16:47 #42
asp er da gratis!!!!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
05. juli 2002 - 18:16 #43
At programmere i ASP er gratis, men det er Microsoft der "ejer" det, så fx Applikationer og fede scrips koster penge... derimod så er PHP "open source". Jeg lavede også den dumme fejl ved at vælge ASP frem for PHP, og når man først har lært ASP så gider man ikke til at lære et nyt programmerings sprog.