Avatar billede elnino Nybegynder
09. juli 2002 - 10:43 Der er 9 kommentarer

shared font

Hvordan er det jeg embedder en font så den fungere for hele mit site? Jeg har kun en swf...

VH
ElNino
Avatar billede nak-m Nybegynder
09. juli 2002 - 11:25 #1
hva mener du? :)
Avatar billede elnino Nybegynder
09. juli 2002 - 11:41 #2
man kan vist eksporter en hel font og have den liggende i et shared library på en server i en swf eller lignende. Så kna man importer den med en preloader i sine film...??

Mener jeg...
Avatar billede barklund Nybegynder
09. juli 2002 - 14:13 #3
Hvis du kun har én swf, hvorfor så ikke bare inkludere den i denne ene swf? At have en shared font er jo kun interessant, når man har en masse swf og ikke vil inkludere fonten i hver af dem...
Avatar billede elnino Nybegynder
15. juli 2002 - 12:06 #4
Hvordan er det man inkluderede den, når det er statisk tekst?

VH
ElNino
Avatar billede barklund Nybegynder
18. juli 2002 - 13:45 #5
Når det er statisk, så bliver den altid inkluderet... De bogstaver, du skriver statisk, sørger flash automatisk for at gemme i filen...
Avatar billede elnino Nybegynder
21. juli 2002 - 20:14 #6
Okay!
Inkludere den så hele fontent, eller kun de karaktere der bliver brugt?
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2002 - 20:19 #7
Kun dem du bruger... Den "inkluderer" dem ikke.. Den laver din text om til en shape, som den gemmer i sit eget vektorformat... Det er slet ikke "text" på den måde længere, men bare shapes ligesom alt andet... så vidt jeg ved i hvert fald....
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2002 - 20:20 #8
<svar />
Avatar billede barklund Nybegynder
21. juli 2002 - 20:20 #9
*host* :o)