Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 01:22 Der er 36 kommentarer og
2 løsninger

IT Butikken - Levering ?!

Hej.

Tirsdag kl. 23:06 bestiller jeg nogle ram blokke hos IT Butikken. De er på lager.
Der står på siden "Lagervare bestilt inden kl. 19:00 leveres samme dag."

Da jeg så kigger på IT Butikken's Track & Trace-halløj her kl. 17:50 idag står der at pakken endnu ikke er afsendt eller hentet på lageret. Det undrer mig lidt. Selv om der godgt nok står 19:00.
Jeg ringer straks til deres linje som er åben indtil kl. 22:00. Jeg hænger i røret indtil kl. 20:10. Altså 2 timer og 20 minutter.

Hvae ? Jeg har bestilt en hel maskine fra 3 forskellige forhandlere. Stumperne fra Midt Data og SHG er afsendt idag.

Mvh
Kunze
Avatar billede manon Nybegynder
11. juli 2002 - 01:30 #1
De havde den nok ikke på lager alligevel.
Har og aldrig hørt om nogen der har ventet 2½ time i tlf.
Avatar billede pindski Nybegynder
11. juli 2002 - 01:32 #2
Så må IT butikken SUXXXX...siden de ikke kan levere som de har lovet
Avatar billede manon Nybegynder
11. juli 2002 - 01:35 #3
de har sikkert en god grund og hvis du er god/dygtig eller heldig kan du måske få noget ekstra i pakken som plaster på såret. Det kræver dog du kontakter dem igen :-)
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
11. juli 2002 - 01:36 #4
2½ time i telefon? jeg håber at de havde god baggrundsmusik :)
Avatar billede groggy Nybegynder
11. juli 2002 - 01:36 #5
Har du tjekket Track & Trace'n igen her efter kl. 19.00. Du skriver i hvert fald ikke noget om at du har. Det kan jo være det er blevet sendt efter kl. 17.50...
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 01:37 #6
manon > Hvis varen ikke var på lager ville systemet sige det ved bestillingen.
Ikke alene ventede jeg i telefonen. Jeg skulle også trykke "1" hver 15. sekund!!!

pindski > Jeg giver dem hele omgangen hvis mine ram ikke kommer imorgen.

Nogen der kender til en god forhandler i Næstved eller omegn ?

Mvh
Kunze
Avatar billede invisibleman Nybegynder
11. juli 2002 - 01:38 #7
IT-Butikken er okay .. jeg bestilte 256 MB SO-DIMM RAM, 10M STP ethernet kabel og et Cheiftec Bigtower i forrige uge ... jeg bestilte sent Fredag .. og fik det hele med posten den efterfølgende Tirsdag :)
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 01:41 #8
easysoft_studios > Ikke alene ventede jeg. Jeg skulle også klikke "1" hele tiden for at "Fortsætte med at vente"... Gaaaaaaaab! Hvis jeg ikke gad vente mere ville jeg nok knalde røret på ? ;)

groggy > Så sent som for 5 min siden.
Der står:
Din bestillingsdata: 09-07-2002 23:06:11
Din bekræftelsesdato: Du har ikke bekræftet ordren!
Vores bestillingsdato: På lager i forvejen.
Bekræftet hos vores leverandør: På lager i forvejen.
Reserveret til din ordre: 09-07-2002 23:06:11
Udtaget fra lager: Endnu ikke udtaget
Fakturering: Endnu ikke faktureret.

Der står, i den ordrebrkræftelse jeg har fået per mail, følgende:

Ved ordrer, der er betalt af elektronisk vej - fx Dankort, kreditkort, bankbetalinger - er ordren automatisk bekræftet. Ved anonyme bestillinger som fx. efterkrav, vil ordrebekræftelsen indeholde et bekræftelsesnummer, som efterfølgende skal bekræftes via vores Internet side, hvilket naturligvis vil fremgå af ordrebekræftelsen. Først når ordren på den ene eller anden måde er bekræftet, behandles bestillingen.

Og jeg betaler med dankort.

Mvh
Kunze
Avatar billede manon Nybegynder
11. juli 2002 - 01:42 #9
Nope - men www.bjtrading.dk og www.prcdata.dk har ho mig altid været gode og hurtige.
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 01:47 #10
manon > Har også gode erfaringer med BJ Trading. Dog mindre gode med PRC Data.

peterpan10 > Ok. Men jeg regner nu stadig med at modtage mine ram blokke imorgen. Ellers er jeg jo totalt fucked!

invisibleman > Ok! :)

Mvh
Kunze
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
11. juli 2002 - 02:02 #11
Jeg tror de har lavet en rigtig bummert... Skriv eller (om du har lyst) ring til dem og "brok" dig lidt... Så kan det godt være de putter lidt gotter i din pakke :)
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
11. juli 2002 - 02:04 #12
i næstved? hmm der ligger vist flere, kommer der en gang i mellem. Har du ikke en lokalbog eller sådan??
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 02:07 #13
easysoft_studios > Tjoe. Somewhere. De har dem til en noget grum pris hos Zitech, men så er jeg ikke sikker på om det er Kingston. Står der intet om. Nok fordi det er NoName :\

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 02:08 #14
Jeg vil se om jeg kan få dem til at kompensere lidt. Evt. ved at betale differencen fra deres pris til en anden producents pris hvor jeg kan hente ram'ne imorgen.

Godnat!

Mvh
Kunze
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
11. juli 2002 - 02:09 #15
hehe, har nogen gange set NoName til en højere pris end Kingston, og alligevel er det sux kvalitet
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
11. juli 2002 - 02:10 #16
godnat! held og lykke!
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 02:16 #17
Takker! :)

Jeg giver dem hele omgangen hvis ikke posten har mine ram imorgen.
Så får de sq den med "Svie og Smerte", "Taught og ulempe" og det hele. Jeg kan evt. simulere psykisk sammenbrud, snuppe 3 dage på en anstalt og så ellers kræve 87.000 kr i erstatning.

Mvh
Kunze
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
11. juli 2002 - 03:48 #18
næste gang brug www.prcdata.dk som forslået tidliger de styer.
Du skal under ingen omstændigheder købe hos www.x-data.dk
De lave de samme triks som du har oplevet.

Thomas
Avatar billede runeevers Nybegynder
11. juli 2002 - 05:17 #19
thomasolsen > "www.x-data.dk" Huh? Et windsurfing site lavet af Søren på 13 år..

LOOOL
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 08:42 #20
lol nok. Firmaet hedder X-Data med bindestreg. Men han har vist nuppet deres adresse! :)
Måske jeg skal bestille et surfboard istedet ?! :\

Her for 45 minutter siden kom posten med 3 pakker.

1 pakke med en CPU fra SHG
1 pakke med bundkort, køler og USB 2.0 PCI kort fra SHG
1 pakke med grafikkort fra Midt-Data
"0 pakke" med ram fra IT Butikken

Så er det jo bare at håbe de kommer kl. 11:30.. Jeg mener, de fylder jo ikke alverden og kan da sendes som brev.

Mvh
Kunze
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. juli 2002 - 09:27 #21
ramstænger har ikke godt af at blive bøjet, så håb hellere de kommer i en lille papæske.
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juli 2002 - 10:42 #22
jakoba > Ikke det ? De er da meget elastiske. :)
Håber jeg også.. ´Jeg pakker dem ind i en CD Jewel Case.

Mvh
Kunze
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. juli 2002 - 22:12 #23
Du ser på butikkens forside følgende:

>Ferie periode
>Da ITbutikkens personale ligesom alle andre gerne vil have ferie. Så vil
>perioden fra 8/7 til 21/7 blive afviklet med meget begrænset personale,
>hvorfor der kan opstå ventetid på telefonen eller ved pakkebetjeningen.
>Vi håber på din forståelse, og håber også at du må have en god ferie.
>MVH
>Personale hos ITbutikken

Derefter bestiller du varerne sent på aftenen d. 9, og undrer dig derefter over at varerne ikke er kommet efter 2 dage... Helt ærligt... Giv dem dog lidt tid, de har jo advaret dig på deres forside...
Avatar billede kunze Nybegynder
12. juli 2002 - 22:26 #24
aaa_2500 > Ja, men de lover stadig det med inden 19:00. Så jeg har ingen medlidenhed med dem. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. juli 2002 - 04:12 #25
Advarsel!!! PRC data sucks - Deres suport og retur service er noget af det laveste jeg nogensinde har oplevet, 8 uger for et 3com netkort som faktisk var på lager og så sendte de det sgu´ til den forkerte addresse.
Deres medarbejder er nogle amatører og ejeren en plattenslager - Der er vel en grund til at han er gået falit med omkring 10 firmaere????
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. juli 2002 - 04:13 #26
Der imod midt-data hold ved dem - deres service (både retur og tlf. er i top)
Avatar billede groggy Nybegynder
15. juli 2002 - 15:09 #27
kunze >> Når det står så godt markeret på forsiden, tror jeg heller ikke folk har medlidenhed med dig. :)

Ellers kan jeg også anbefale www.shg.dk Dem har jeg altid brugt og er aldrig blevet skuffet over dem.
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:20 #28
groggy > Jeg har læst at de hr været på ferie. Også inden jeg bestile. :)
Jeg har lige haft en dårlig oplevelse med SHG. Har ellers altid været så glad for deres meget fine og hurtige service.
Jeg bestilte en lagervare og sent på aftenen får jeg at vide at den vare pludselig er i restordre og kan sendes d. 25/7. :(
Og da SHG sendt mig mailen var klokken 20:52 så jeg kunne ikke nå at bestille fra et andet sted og derved have pakken lørdag.

De eneste jeg ikke har haft problemer med er Midt Data. Altid perfekt service. Og de leverer altid til tiden.

zoidberg101 > Helt enig. PRC Data er ikke godt.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:20 #29
Point til alle.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:21 #30
groggy > Det burde folk ha'. :)
Da IT Butikken ikke har overholdt deres leveringsbetingelser så har det kostet mig en masse tid og lidt penge.
Og endnu en blacklistet IT forretning.

Mvh
Kunze
Avatar billede groggy Nybegynder
15. juli 2002 - 15:25 #31
kunze >> De har netop overholdt deres leveringsbetingelser i og med, at de har advaret om der kan forekomme forsinkelser på grund af ferie. Ergo burde du have taget det med i dine overvejelser, før du bestilte produkte.

Tjae. Det er ikke sket hos mig ved køb af SHG, så endnu engang kan jeg kun sige god for dem. Men sådan er det jo så forskelligt. :)
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:29 #32
groggy > Det de skriver er at der kan forekomme forsinkelser. Og ikke at der går mere end en uge før de sender lagervarerne.
Jeg ville kunne forstå hvis jeg bestilte kl. 15:00. Så ville jeg selvfølgelig ikke forvente at få mine varer dagen efter. Men da jeg bestilte dagen før kl. 23:06 så har de hele næste dag til at sende og pakke. Desuden skal de selvfølgelig fjerne den tekst med "Lagervarer bestilt inden kl. 19:00 bla bla". Eller i det mindste skrive at der VIL opstå forsinkelder på op mod en uge eller mere. Og altså ikke at "der kan opstå ventetider" som om man kan være uheldig at der går 2 dage.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:32 #33
Rent juridisk så er det altid den klareste formulering der gælder. Altså den med "Lagervarer blabla inden 19:00 bla bla"

Mvh
Kunze
Avatar billede groggy Nybegynder
15. juli 2002 - 15:34 #34
Du finder ikke en eneste butik, der direkte skriver, at der med sikkerhed vil opstå forsinkelser på så og så lang tid. Du skal hele tingen huske på, at det er en forretning der skal tjene penge. Hvad enten om man kan lide det eller ej. Umiddelbart vil jeg også synes, det er en lille smule naivt at tro, det de har skrevet, betyder 1-2 dages forsinkelse. No offense.
Avatar billede kunze Nybegynder
15. juli 2002 - 15:42 #35
groggy > Da der står "Der kan derfor opstå forsinkelser".
Med ordet KAN hentyder de til at chancen for at det sker ikke er større end for at det ikke sker. Altså at chancen for en forsinkelse er betydeligt større end normalt men alligevel forholdsvis lille.

Jeg ved godt at de er der for at tjene penge. Men hvis de er 7-10 om at levere så finder folk som nok et andet sted inden da og undlader at bestille der igen. De har et ansvar for at skrive sandheden og det gør de bestemt ikke eftersom jeg ved at der vist kun en gang om ugen i den periode bliver pakket og sendt så meget der nu kan nås på en dags tid.

Derfor lyver de ved at skrive som de gør. De burde have fjernet teksten med "Inden kl. 19:00". Ellers burde de tydeligt i deres "ferie advarsel" forklare at den med "Inden kl. 19:00" ikke gælder mere. Det er ikke nok at tage det forbehold de gør. Langt fra tilstrækkeligt.
Jeg er overbevist om at enhver jurist ville give mig ret.

Har du tilknytning til IT Butikken ? Jeg mener, hvis ikke så må du da som forbruger have en interesse i at diverse forhandlere ikke lyver eller bryger leveringsbetingelser og iøvrigt andre aftaler.

Mvh
Kunze
Avatar billede groggy Nybegynder
17. juli 2002 - 15:37 #36
Jeg er ikke enig med dig i din defination af, at de skriver kan. I og med, at de har skrevet at der kan opstå forsinkelser, har de også levet op til det ansvar med at sige sandheden. Og med hensyn til, at fjerne det stykke teskt med "varer bestilt inden kl 19.00..." giver jeg dig delvist ret. Havde de fjernet det, havde det slet ikke været muligt at misforstå noget som helst. Men min holdning til det er, at når de skrevet deres advarsel på forsiden, har den "en højere betydning" end sætningen med varer bestilt inden kl. 19.00... Og jeg er ikke sikker på at en jurist ville give dig ret. Det ku dog være rart hvis der lige var en her på eksperten til at be- eller afkræfte det jeg siger.

Jeg har ikke nogen tilknytning til IT butikken. Grunden til at diskutionen er opstået er jo netop, at jeg ikke mener de lyver eller har brudt nogen leveringsaftaler eller lignende. Jeg synes de har deres på det tørre.

Har lidt på fornemmelsen, at vi aldrig bliver enige i denne diskution. :)
Avatar billede kunze Nybegynder
17. juli 2002 - 17:15 #37
groggy > Har jeg også. Det er ikke altid lgie nemt at blive enige.
Jeg mener bare at hvis vi kategoriserer "sætninger" alt efter deres "klarhed"/"styrke" så kan man sige at:
"Det kan godt være at jeg ringer i aften" er mindre "klar" end "Jeg ringer i aften".

Det de skriver med "Inden kl. 19:00" er mere klart end "Der kan..."
Da der er en hel uges leveringstid synes jeg ikke de kan være bekendt at skrive "Der kan" når de ved at der nemt går en uge eller mere.

Jeg har derfor givet den med "19:00" en højere status end den med "Der kan". Selvfølgelig ville jeg ikke forvente at en pakke bestilt kl. 15:00 ville blive sendt samme dag da "der kan" opstå forsinkelser. Men når jeg bestiller i meget god tid så synes jeg ikke at deres "der kan" er klar/tydelig nok. :)

Jeg vil se om jeg kan spørge en jurist om det. Kunne da være interessant at få det korrekte svar.

Mvh
Kunze