Avatar billede nicolaselg Nybegynder
14. juli 2002 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

eval("spm" & i) = myNum virker ikke med vbScript

Hejsa, et simpelt spørgsmål

jeg kan ikke huske hvordan man laver det der i javascript kan løses med nedenstående (sårn ca).

altså hvordan man kan tildele værdier til f.eks. 6 variabler der hedder næsten det samme på nær et nummer, her spm0 til spm5

for i = 0 to 5
  eval("spm" & i) = myNum
next
Avatar billede jespernaur Nybegynder
14. juli 2002 - 17:14 #1
Du skal have hele tildelingen inden i 'eval':

for i = 0 to 5
  eval("spm" & i & " = myNum")
next
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
14. juli 2002 - 17:32 #2
Hejsa tak for budet.

det virker dog ikke, da det bliver behandlet som en sammenligning og ikke ne tildeling. altså returnerer eval false eller true.... øv

MEN!!!

Dit svar gav inspiration og vælger man execute i stedet for eval så virker det!!!! fantastisk. så tak alligevel.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
14. juli 2002 - 20:43 #3
Altid rart at kunne være hjælp til selvhjælp