Avatar billede cable53 Nybegynder
16. juli 2002 - 15:12 Der er 15 kommentarer

Harddisk problem

Hej,

Jeg har et problem med min harddisk som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg kører med Windows XP og når min computer er næsten helt færdig med at starte op, kommer der en kort "skrattende" lyd fra harddisken og diskettedrevet blinker et par gange bagefter.
Herefter kan jeg ikke gøre noget, kun køre rundt med musen på skrivebordet, og jeg kan se, at min cpu usage er på 100%.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Mikael
Avatar billede flax Nybegynder
16. juli 2002 - 15:15 #1
format c:/

:-( Lyder som nogle bad sectors

´Har du startet den i fejlsikret tilstand?

Har du stadig garanti på lortet? Ja= skkynnnd dig at sætte svinet id til rep. center og få dne lavet, lyder ret syg faktisk :-)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. juli 2002 - 15:16 #2
Kunne godt lyde som om den er færdig.
Hvor gammel er den, hvad mærke?
Avatar billede flax Nybegynder
16. juli 2002 - 15:19 #3
".. Herefter kan jeg ikke gøre noget, kun køre rundt med musen på skrivebordet, og jeg kan se, at min cpu usage er på 100%.."

Hvis den står og starter programmer op stadig væk.. og den ikke blir færdig med det. kan det jo faktisk godt være grunden til at den står på 100%?
Avatar billede cable53 Nybegynder
16. juli 2002 - 15:20 #4
Det er en Seagate Barracuda IV 80GB, den er kun ca. 2 måneder gammel. Hvor længe er der garanti på sådan noget?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
16. juli 2002 - 15:23 #5
Der er da ihvertfald 1 år, så hvis jeg var dig ville jeg sende den til rep.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2002 - 15:29 #6
Prøv at analysere fejlen, dette gør du med seatools (desktop): http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Derefter kan du jo fortælle forhandleren hvad fejlen er, hvis det ikke er noget seatools kan rette op på.
Avatar billede hub Nybegynder
16. juli 2002 - 15:30 #7
Prøv lige at gå i start-kør og skriv fixboot. Svar ja på det spm. der kommer. Det kunne være en defekt bootsector fremfor en defekt harddisk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2002 - 15:30 #8
Mere om seatools:

Did you know that if you return a healthy disc drive for repair you give up all of your data? That's priceless information that can never be retrieved. Avoid that problem by downloading SeaTools today.

SeaTools saves time, data and money by keeping disc drives healthy in your system. Fact: more than 40 percent of returned drives are found to be healthy.

SeaTools Desktop Edition features include:

Data safe tests
Tests most ATA and SCSI drives
Compatible with an Intel-based CPU
Creates a log of results
Prints Return Merchandise Authorization instructions and form
Error code explanations available on Seagate Web site
Creates self-booting diskette
Examines file structure analysis

SeaTools requires an Intel-compatible system with at least 8MB of RAM, a floppy drive and VGA graphics or better.
Avatar billede paaskeland Nybegynder
16. juli 2002 - 15:47 #9
Der er 2 års garanti på den, hvis den er købt her hjemme! Så kontakt dem du har købt den af, og forklar dem dit problem.
Avatar billede flax Nybegynder
16. juli 2002 - 15:55 #10
Der skal faktsik være 2 år på goods solgt herhjemme, skal der ikke? Jeg mern at kunne huske noget fra et program jeg så i flimmeren engang.. :-9
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juli 2002 - 15:58 #11
Paaskeland/flax>> Der er et års garanti, men 2 års reklamations ret. Men de fleste Diske er der 3 års fabriks garanti på.

Hvis man skal benytte sig af de 2 års reklamations ret skal man vist kunne bevise at det altid har været galt med produktet og hvis man kan det, hvorfor fik man det så ikke lavet på garantien.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 16:33 #12
Der er 3 års garanti på stort set alle HD og ihvertfald på den model du har.

Med IBM var det sådan før, at det første år skulle man gå til sin pc-pusher og de andre 2 skulle man selv sende den til Holland.
Avatar billede flax Nybegynder
18. juli 2002 - 16:35 #13
hjallow? Hva fandt du u af? :-)
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. juli 2002 - 23:01 #14
hvis din køler til cpu , sider lidt løs, så vil cpuén hurtig blive varm , og så vil du tit , ikke nå at starte komputeren helt op...

næste gang du starter computeren op , så prøv at mærke hvor varm din cpu køler er ( helst så tæt på cpuen som mulig ) , hvis du ikke holde fingeren der i længere tid , uden at brænde dig , så er det problemet.

hvis du ikke har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand  , siden fejlen viste sig første gang , og startet scandisk , eller hvad den nu hedder på xp , så har du aldrig fået rettet fejlene på hardisk , og vil derfor ikke starte helt op.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 03:59 #15
Hvad sker der???  Lukke-tid???