Avatar billede cyanide Nybegynder
23. juli 2002 - 14:13 Der er 1 løsning

Hvor ændrer jeg min codepage fra at skrive ¥ i stedet for Ø

Jeg har en Windows 2000 Server der fungerer som webserver (Apache 2.0.39 med PHP 4.2.2). Når jeg sender forespørgsler fra webserveren til en ODBC kilde returnerers der ¥ i stedet for Ø - Ligeledes er der problemer med at få svar fra tabellernes felter der indeholder ø - da vil den have ¢ i stedet for ø - ellers virker det ikke. æÆåÅ virker fint!

Det hele virkede med samme opsætning på en Windows 2000 Pro (engelsk + dansk) og en Windows XP (engelsk) -Med Windows 2000 Server (engelsk) virker det ikke.

En "mode con" i DOS-boxen giver Tegntabel 437 - er det der den er gal, og hvor ændrer jeg det permanent?

I selve Windows har jeg ingen problemer med tegntabellerne. Skriver fint både æÆøØåÅ
Avatar billede cyanide Nybegynder
23. juli 2002 - 16:22 #1
Fandt selv løsningen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage]
OEMCP"="850"