Avatar billede zeeo Nybegynder
25. juli 2002 - 03:10 Der er 21 kommentarer

har lavet lort...

jeg skulle se om en ukendt fil virkede i notepad. kom ved et uheld til at sætte den til (always use this)hvordan gør jeg sådan at den ikke tror det er en notepad fil igen??  plz help!!
Avatar billede kau Nybegynder
25. juli 2002 - 03:15 #1
Denne computer-Vis-Mappeindstillinger-Filtyper og så kan du vælge derfra
Avatar billede orca Nybegynder
25. juli 2002 - 03:18 #2
Du åbner en mappe og gå ind i "Tools" og under "Folder Options" vælger du File Types. Her ruller du ned til den fil du vil ændre, og klikker på "Change" ud for programmet der åbner det. Så kan du selv vælge et.

Tag lige og læg et svar selv, og giv mig 15 point i stedet for 200, hvis du kan bruge mit svar.

Mvh Mark
Avatar billede bongobride Nybegynder
25. juli 2002 - 04:30 #3
Du kan også bare markere filen, holde shift nede, og højreklikke...
Så kommer den en smart lille menu fram, hvor der står 'Åbn med...'

Ikke mere en 15point værd :)
Avatar billede resten Nybegynder
25. juli 2002 - 08:36 #4
Ellers er der din systemgendanelse til næste gang du skal lege *GG*
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 09:43 #5
resten: er der forresten en cmd kommando til at skabe en restore point?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 10:06 #6
jeg mener at systemet selv laver et restore punkt når man installerer et eller andet.
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 12:46 #7
retaxes: jeg har kun oplevet det når det involverer hardware drivere
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 13:47 #8
også programmer mener jeg!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 13:48 #9
har lige checket, den laver også et punkt når du installerer et program.
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 13:54 #10
Jeg tror at det kommer an på hvilken installer du bruger, for jeg har oplevet at det ikke er altid at der bliver lavet et restorepoint
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 14:21 #11
binderup> så kan du manuelt gå ind og lave et restorepunkt!
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 14:43 #12
I know - men jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne lave en bat fil der kunne klare det for mig uden at jeg skal klikke mig frem til det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 16:09 #13
Læg Systemgendannelse som en genvej på skrivebordet, så er du kun et klik fra Gendannelspunkt!
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 16:39 #14
retaxes: jo men jeg vil have at den foretager hele restorepoint proceduren - ved din løsning skal jeg stadig klikke mig frem til at jeg gerne vil lave et restorepoint og herefter skal jeg skrive en beskrivelse.

Det jeg efterlyser er at man kan skrive noget ala: restore -create "dette er fra en cmd prompt"
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 16:52 #15
du skal jo stadig lave en lille beskrivelse, f.eks. "Norton antivirus installeret"
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 16:54 #16
Jeg har ikke brug for at vide hvad der er installeret, bare det at jeg med ét enkelt klik kan lave et restorepoint.
Avatar billede resten Nybegynder
25. juli 2002 - 16:54 #17
Jeg mener heller ikke du kan skrive noget fra cmd og hvis du kunne ville det jp være lige så hurtigt at lave et system punkt manuelt.
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 16:56 #18
jeg vil lave en bat fil med kommandoen som jeg så evt. kan binde til en genvejstast.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2002 - 17:05 #19
binderup> jeg tror vi skal slutte med at spamme spm., ellers bliver zeeo ked af det når han ikke får svar på sit spm.
Avatar billede binderup Nybegynder
25. juli 2002 - 17:07 #20
ok - jeg har ledt på groups.google.com, og det lader til at jeg er den eneste der efterlyser den mulighed :-)
Avatar billede orca Nybegynder
25. juli 2002 - 19:36 #21
zeeo -> Er du her?