Avatar billede nlunn Nybegynder
07. juli 1999 - 00:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Application.contents og Scripting.Dictionary

Jeg er ved at lave en chat. I denne chat skal man kunne se de aktive brugere.
Jeg har rodet en del med det og har fundet ud af at det ville være en god ide med noget som

set application("brugere") = server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

Hvor brugerene hele tiden bliver opdateret med time som key, hvis time så er for forskellig fra den nuværende så bliver brugeren slettet.

Det virker bare ikke. Jeg får en kedelig fejlmeddelelse:

Application object error ''ASP 0197 : 80004005''

Disallowed object use

/test/homemadechat/default.asp, line 64

Cannot add object with apartment model behavior to the application intrinsic object.

Hvorfor??? og hvad kan jeg gøre for at komme forbi denne forhindring
Avatar billede thomas Nybegynder
07. juli 1999 - 08:45 #1
du kan ikke gemme et dictionary objekt i application objektet, du kan ikke gemme de indbyggede (intrinsic) objekter i application ojektet, det står vist også et eller andet sted i hjælpe filerne.

du skal lave det anderledes, foreksempel kunne du vedligeholde en tabel med brugerne som du styrede i global.asa. I login siden til din chat  gemmer du deres navn i en en tabel og i et session objekt, og i session_onend sletter du deres navn fra tabellen som du jo har fra et session objekt.

det kan også laves med et array, så du slipper helt for database kald, men det er lidt mere indviklet.
Avatar billede nlunn Nybegynder
08. juli 1999 - 09:26 #2
Hvilke objekter er så de indbyggede???

Jeg har ellers læst i en toturial, at det kunne lade sig gøre ("ASP for dummies" den virkede bare ikke).
Men database er ikke en mulighed, så er der vist kun arrays tilbage (hvis jeg da kan finde ud af det)
Avatar billede thomas Nybegynder
08. juli 1999 - 09:29 #3
prøv at kigge under application objektet under iishelp -> Microsoft Internet Information Server -> Scripter's Reference
-> Built-in ASP Objects Reference -> Application, der står svaret på dine spørgsmål forhåbentlig!
Avatar billede nlunn Nybegynder
08. juli 1999 - 09:54 #4
Jeg har desværre ikke iishelp filerne, det er vist ikke noget der hører med PSW.
Det er nok de samme sider, du refererer til, som mangler på activeserverpages.dk.
Avatar billede flemming Nybegynder
10. juli 1999 - 01:13 #5
Hvilken server bruger du ?

Jeg har fået det til at virke på IIS 4.0.
Avatar billede nlunn Nybegynder
10. juli 1999 - 10:41 #6
Jeg har prøvet på PSW og IIS 4.0

må jeg se dit script??
Avatar billede nlunn Nybegynder
03. august 1999 - 12:25 #7
Inden dette havde jeg ikke arbejdet med arrays før, så det lærte jeg da noget af. Men jeg havde håbet på at hjælpen var noget dybere.