Avatar billede insaint_16.dk Nybegynder
12. august 2002 - 23:31 Der er 6 kommentarer

Deling af internet fra win98 til winxp

Hey der ude...
Jeg har et mindre problem som er at vi har et 56k modem og den pc som har modemet har win98... jeg ville så gerne have delt det sådan så at jeg på min egen pc i et andet lokale kunne gå på nettet, men jeg har winxp... og jeg er ret "green", altså så hvis der er nogen som vil hjælpe med deling eller bare fortælle hvordan så please SKRIV!:

TAK
Avatar billede beetle Nybegynder
13. august 2002 - 07:52 #1
Hvis din 98'er er en second edition, kan du aktivere Internetdelings funtkionen.

Læs mere om det her : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/ics.asp
Avatar billede moebius Nybegynder
13. august 2002 - 08:49 #2
Hvis du har Modemet tilsluttet til win98 maskinen og derfor internet på den, skal du ind og installere det der hedder internetdeling.
Det gør du på din modem forbindelse et sted.

På XP maskinen skal du sætte Default Gateway til at være IP adressen på din Win98 maskine og det samme for DNS.
Avatar billede moebius Nybegynder
13. august 2002 - 08:50 #3
Hmm... Det kan osse være at man skal tillade Internet deling på LAN forbindelsen på Win98 maskinen.
Avatar billede steffentchr Nybegynder
13. august 2002 - 11:47 #4
Hvis du tager udgangspunkt i WinXP, er der en guide, der lader dig dele din internet forbindelse. Det gode ved denne funktion er, at den tillader dig at lave en diskette, som installerer funktionaliteten på tidligere versioner af Windows (også versioner tidligere end Win98 SE, som var den første, der gjorde deling af netværksforbindelse mulig). Jeg tror at du kan bringe den nævnte guide frem, ved at højreklikke på et drev i "Min Computer" og vælge fanebladet "Deling". Tryk på den blå tekst for at komme i gang.

Denne fremgangsmåde kan virke en smule mere besværlig, men det er mnin erfaring, at den virker en smule med stabil (i hvert fald må der være lavet nogle forbedringer i systemet fra Win98 SE til WinXP).

Husk, at du skal have i hvert fald Win98-cd'en ved hånden når du skal i gang.
Avatar billede beetle Nybegynder
13. august 2002 - 11:49 #5
Nu var det vist omvendt, altså at Win98 skulle være Inet-host..
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
14. august 2002 - 08:29 #6
du kan jo os hete et internet-sharing program såsom Sygate,winproxy eller all aboard....men du kan finde dem på www.download.com eller www.altavista.com