Avatar billede 1739 Nybegynder
17. august 2002 - 08:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Add hardware wizard generer

Når jeg starter XP op, kommer systemet med en add hardware wizard, som siger, at den har fundet et Hitachi cd-rom drev, som den insisterer på at ville installere. Drevet er korrekt installeret og fungerer upåklageligt. Det står også i device manager under system som korrekt installeret.

Hvordan slipper jeg af med wizard'ens gentagne opfordringer, som er stærkt irriterende.
Avatar billede resten Nybegynder
17. august 2002 - 09:16 #1
Åbn regedit.exe og find nøglen :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows
\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Her ændrer du, eller tilføjer en ny værdi (DWORD), med navnet EnableBalloonTips og sætter indholdet til : 0 (for at slå fra) eller 1 (for at slå funktionen til igen).

Du skal muligvis logge på igen før ændringerne træder i kraft.

Men ellers kan jeg også anbefale at man henter xp povertoys som har den samme funktion med at fjerne ballon tips.
Avatar billede 1739 Nybegynder
17. august 2002 - 16:52 #2
Det pågældende ballon tip om cd-rom drevet kan klikkes væk, men straks derefter kommer add hardware wizard'en op og foreslår installation. Man kan komme af med den ved at trykke på Finish, men det gælder kun for den igangværende session. Ved næste boot har jeg wizard'en og boblen igen. Får regedit forslaget også wizard'en til at holde sig væk, eller hjælper den kun på ballonen?
Avatar billede resten Nybegynder
17. august 2002 - 17:22 #3
Det lyder mærkligt ?
Ja jeg ved ikke om den også fjerner denne wizard men har du prøvet at lade den indstaler drevet igen ?
Avatar billede 1739 Nybegynder
17. august 2002 - 21:05 #4
Ja, det har jeg prøvet, men den ender med at sige, at installationen mislykkedes, selvom drevet er korrekt installeret i forvejen.