Avatar billede 1739 Nybegynder
19. august 2002 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omvendt installationsrækkeføle for XP og 2000 mulig?

Jeg har på en af mine computere XP præinstalleret. Jeg vil gerne også installere Win 2000 Pro på denne maskine, men det er vanskeligt. Stikker man Win 2000 skiven i cd-rom drevet, kommer der en meddelelse om, at Win 2000 ikke kan installeres, da der er et nyere system installeret på maskinen.

Er der en vej uden om denne hindring?
Avatar billede proximus86 Nybegynder
19. august 2002 - 21:34 #1
du skulle ha installeret win 2k først og xp bagefter
Avatar billede onki Nybegynder
19. august 2002 - 21:34 #2
Boot på win2000 cden, og installer der fra. Du skal nok have en ekstra partition.
Avatar billede 1739 Nybegynder
19. august 2002 - 21:39 #3
Proximus vil måske være elskværdig at læse spørgsmålet en gang til. Det anføres der, at XP vr præinstalleret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. august 2002 - 21:44 #4
det har ingen betydning i hvilken rækkefølge de installeres!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2002 - 22:07 #5
windows 2000 KAN overskrive XP´s bootsektor - hvis det sker skal du gøre flg:

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2002 - 22:08 #6
altså kan du sagtens installere win2000 :)