Avatar billede Bakken Juniormester
20. august 2002 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formater

hjælp er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg skal starte min pc jeg har lige formatert min pc så nu kan jeg ikke starte den op igen. jeg ved ikke meget om edb. så skær det ud i pap

på forhånd tak
bjarne
Avatar billede riversen Nybegynder
20. august 2002 - 09:29 #1
hvis du har adgang til en windows 98 pc så gå i start --> indstillinger --> kontrol panel --> tilføj/fjern programmer --> startdiskette og lave en bootdisk.

Derefter smider du disketten i drevet og tænder for pc'en. Start windows installationen fra din cd-rom. Det er muligt du kan boote på cd'en og dermed undlade at lave en bootdisk. Sæt cd'en i drevet og se om den booter
Avatar billede ib_14 Nybegynder
20. august 2002 - 09:36 #2
ellers skal du med din start diskette skrive install exe efter du har valgt at starte med cd rom suport eller kan du sætte cd rom drev til at boote fra bias men find en start diskette og hvis du mangler så skriv hvilket styrestystem du har så laver jeg en til dig og sender hvis du har en e-mail adresse
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. august 2002 - 09:51 #3
skal du installere Win2k eller WinXP kan du boote på din CD.

lige når du hører et bip ved start af PC skal du trykke på Delete tasten, så kommer du ind i bios, her finder du noget der hedder Bootsekvens C,A,CD eller lignende.
Sørg for at der i stedet står CD,A,C - Save&Exit.

Sæt din CD i drevet og genstart, så får du mulighed for at installere, forudsat at det er Win2k eller WinXP.

Drjer det sig om Win98/ME skal du bruge en bootdisk som du kan hente på www.bootdisk.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. august 2002 - 09:52 #4
skal du bruge en bootdisk så skal bootsekvensen selvfølgelig være A,C,CD
Avatar billede Bakken Juniormester
21. august 2002 - 09:02 #5
TAK DET HJALP SÅ JEG TAKKE DIG IB.14
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. august 2002 - 09:15 #6
selv tak og tak for point (0)
Avatar billede Bakken Juniormester
27. februar 2010 - 23:57 #7
.