Avatar billede valiumgeyser Nybegynder
05. september 2002 - 12:35 Der er 9 kommentarer

Hvordan spiller man trumpet

Jeg er igang med en opgave og bliver noed til at finde ud af hvordan man spille trumpet.

Jeg vil gerne have links der fortæller om det, gerne danske.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. september 2002 - 12:36 #1
du puster lidt ind i et rør og så kommer der en lille lyd hvis man er heldig...
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. september 2002 - 12:38 #2
brug google.com for google kan alt den kan bare ikke lave kaffe!!!
Avatar billede valiumgeyser Nybegynder
05. september 2002 - 12:41 #3
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget paa google
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. september 2002 - 12:46 #4
jo jo for goodle kan alt
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. september 2002 - 12:46 #5
har du prøvet trompet.dk
Avatar billede valiumgeyser Nybegynder
05. september 2002 - 12:49 #6
Okay
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. september 2002 - 17:31 #7
Well... en god metode, hvis man har svært ved at få formet munden rigtigt, er at lægge et lille stykke papir på tungen... spyt det ud og VUPTI... truttetøjet er klar... :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. september 2002 - 01:40 #8
klem læberne lidt sammen og pust så der kommer en pfffft lyd.

sådan spiller man trompet uden trompet.

Med en trompeten foran munden laver den lyd en standbølge inden i trompeten der passer med trompetens resonnanser og dermed forstærker det af lyden der går op i trompetens ressonanser.

plus en dygtig trompetist laver en meget bedre lyd end blot pffft.

ved at blæse hårdt eller let (og med de justeringsventiler nogen trompeter har) kan du vælge imellem hvilke ressonanser der forstærker og dermed få forskellige toner.

mvh JakobA
Avatar billede valiumgeyser Nybegynder
15. november 2002 - 17:31 #9
Heeey........ bandet er tilbage fra ferie jeg synes det er jakoba som har mest tjek på det her !!!!