Avatar billede mfriis Nybegynder
13. september 2000 - 17:50 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

3-d tandhjul

Jeg skal bruge et 3-d tandhjul...

dvs. at man kan se lidt af kanten af tandhjulet

Billedet skal være ca. 150px*150px

tandhjuldet skal være grå.

helst så hurtigt som muligt...

Avatar billede prodic Mester
13. september 2000 - 19:04 #1
har du prøvet at poste spørgsmålet i 3D-kategorien?
der vil du nok få et bedre resultat end i denne kategori.
Selv om det dog kan laves i Photoshop o.lign.
Avatar billede stigc Nybegynder
13. september 2000 - 19:34 #2
Jeg vil gerne lave et. Men fortæl lidt mere: baggrundfarve mm. Skaldet være animeret? Skal det være til Internettet?
Avatar billede prodic Mester
13. september 2000 - 20:09 #3
alt efter hvor meget det haster, vil jeg da gerne forsøge at lave et. Men det kan først blive i/efter weekenden. Så giv lige besked.
Avatar billede roslev Nybegynder
13. september 2000 - 22:00 #4
Jeg kan godt lave det iaften....
Hvor mange \"tænder\" skal der være på tandhjulet?
Hvilken baggrundsfarve?
Skal det bare være gråt, eller en metal-tekstur?
Avatar billede vessel Nybegynder
13. september 2000 - 22:31 #5
Avatar billede vessel Nybegynder
14. september 2000 - 10:21 #6
Jeg har fundet et andet et...
http://www.peters-foto.dk/vessel/t-hjul.jpg
Avatar billede theartist Nybegynder
14. september 2000 - 15:51 #7
Var det ikke noget med en tutorial, så kan du selv lave et og spare alle de mange point!

http://www.aliaswavefront.com/assistant_online/entertain/maya/how_tos/modeling/gear/index.html
Avatar billede theartist Nybegynder
14. september 2000 - 16:03 #8
En hurtig søgning gav mig disse tandhjul, hvis du nu ikke gider lave det selv - Dovenskaben længe leve :-)

http://apache.cc.ndsu.nodak.edu/~bfredric/animation/gear_box_big.gif

http://128.83.80.200/fsp/Gear.gif

http://ccrma-www.stanford.edu/~peer/Images/gear.gif

Avatar billede prodic Mester
14. september 2000 - 16:14 #9
hvis billeder gælder kan man da hurtigt finde mange. Jeg har lige fundet ca.800.
Skal det ikke tegnes i hånden?
Avatar billede prodic Mester
15. september 2000 - 13:22 #10
nu vil jeg ikke hånes for mit spæde forsøg på at lave et tandhjul i Photoshop. Jeg er hverken værktøjsmager eller noget der minder om en der til dagligt er omgivet af tandhjul.

Men jeg kedede mig i går aftes, og tænkte :\"tjaa et tandhjul kunne man da godt lave\", så det gjorde jeg så ud fra mine bedste overbevisning om hvordan et tandhjul ser ud.

http://www.prodic.dk/eksperten/gearbox.jpg - sådan ser et tandhjul altså ud i min verden. Kommentarer er velkomne.

ps. alt er lavet i photoshop manuelt.
Avatar billede mfriis Nybegynder
15. september 2000 - 19:51 #11
De er fine!

tak!
Avatar billede prodic Mester
16. september 2000 - 12:11 #12
det var sku nogle nemme 500 point I fik der.
Avatar billede theartist Nybegynder
18. september 2000 - 11:09 #13
Ja det må man sige! Men jeg håber virkelig at du kan bruge vores tandhjul, for med de point, svarer det til at lade Fremfab lave sin egen private hjemmeside for 350.000 kroner!

Jeg takker dog for mine point, og du har lidt credits hos mig, hvis du skal bruge noget i fremtiden...
Avatar billede prodic Mester
18. september 2000 - 12:14 #14
500 point for at lave noget som ikke er gråt er ret godt sluppet eller for den sags skyld at finde noget på nettet. Well, jeg morede mig mens jeg lavede mit, så no bad feelings. Tillykke med de 500