Avatar billede svee Nybegynder
10. september 2002 - 20:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Program/hjælp til at oprette Domain

Hejsa.
Sidder her og vil gerne oprette et Domain.
Ved god man kan det i Win2k Server og Adv. men jeg har kun pro udgaven. er det muligt at hente et program som kan lever denne ydelse uden at have win 2k server>>.

Måden som jeg gerne vil have det på er at.
Når jeg logger på skal kunne få importeret nogle delte drev direkte fra server maskinen

opbygning af netværket.

Ip adresser til deles af Dhcp serveren (tdc adsl)
der er ikke nogen proxy server på linjen.
Vil der være problmer med at logge på når det er ipadresser tildelt af dhcp.

Håber meget at det virker forståeligt. eller vil jeg gerne prøve at uddybe det.
Avatar billede anuseren Nybegynder
10. september 2002 - 21:52 #1
du kan ikke lave domæner på en win2k pro

men du kan lave dine netværksdrev med en bat fil som ligger i startup...

net use x: \\server\xxx

de IP adresser du får fra tdc... de skal ligge på det samme segment.. ellers vil det ikke virke...
Avatar billede cyberboss Nybegynder
11. september 2002 - 22:21 #2
Hej svee

hvor mange computer skal være på samme net,
og hvilke styresystem har du på de forskellige computer.

Med venlig hilsen

CyberBoss
Avatar billede svee Nybegynder
12. september 2002 - 21:06 #3
Jeg har ialt 4maskiner.

2xwin xp
1xwin me
1xwin 2k pro(server)

Jeg har lagt mærke til at man kan sætte en loginscript under de forskelige profiler(bruger)
Er der noget man kan skrive i den.
Avatar billede cyberboss Nybegynder
13. september 2002 - 00:57 #4
Hej  svee

Det er lidt meget der skal skrives,
hvormeget ved du om netværk osv.

her er lidt om det.

NETVÆRK: TCP/IP AUTOKONFIGURATION
Windows  TCP/IP-stakken understøtter en ny mekanisme, som automatisk tildeler IP-adresser for enkle LAN-baserede netværkskonfigurationer. IP Autoconfiguration Addressing er en udvidelse af dynamisk tildeling af IP-adresser til LAN-netværkskort. Med denne mekanisme kan du konfigurere IP-adresser, uden at du behøver at bruge statisk tildeling af IP-adresser eller installere en DHCP-server.

Hvis et LAN-netværkskort er konfigureret til TCP/IP, og hvis afkrydsningsfeltet Hent automatisk en IP-adresse under fanen IP-adresser i dialogboksen Egenskaber for TCP/IP er markeret, prøver Windows TCP/IP at finde og bruge et DHCP-serviceprogram på netværket til at få en dynamisk IP-adresse. Hvis Windows  ikke finder et DHCP-serviceprogram, bruger det IP Autoconfiguration Addressing ved at tildele en IP-adresse af klasse B til netværkskortet uden for IP-adressepladsen 169.254.x.x. På denne måde kan to pc'er tilsluttes en LAN-hub og startes uden konfiguration af IP-adressen. De kan også bruge TCP/IP-netværk til Internetworking. Hver computer, som bruger IP Autoconfiguration Addressing, får tildelt en IP-adresse, som afprøves for at afgøre, om den er unik og ikke bruges på LAN-netværket.

IP Autoconfiguration Addressing er som standard aktiveret. IP Autoconfiguration Addressing kan kontrolleres ved at indstille værdien for IPAutoconfigurationEnabled (DWORD) i registreringsnøglen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VXD\DHCP

Hvis værdien for IPAutoconfigurationEnabled er forskellig fra nul, eller hvis registreringsnøglen mangler, er IP Autoconfiguration Addressing aktiveret. En værdi for IPAutoconfigurationEnabled på 0 deaktiverer IP Autoconfiguration Addressing.

Hvis Windows ikke ved start finder et DHCP-serviceprogram og konfigurerer en IP-adresse med IP Autoconfiguration, og det derefter finder et DHCP-serviceprogram på netværket, bruger det DHCP- serviceprogrammet og skifter fra adressen 169.254.x.x til de IP-adresser, som tildeles af en DHCP-server.

Registreringsdatabaseværdien for IPAutoconfigurationEnabled kan i Windows meget hurtigt sættes til 0 (nul) ved at gøre som følger:

1. Marker filen IPAC_OFF.INF, som findes mappen \Tools\MTSutil på
  Windows -cd-rom'en.

2. Højreklik på IPAC_OFF.INF.
    eller
  Hold SKIFT nede, og tryk på F10.

3. Vælg INSTALLER for at redigere værdien for IPAutoconfigurationEnabled.

Tilsvarende kan man naturligvis aktivere IP Autoconfiguration Addressing ved at sætte værdien for IPAutoconfigurationEnabled forskellig fra nul, eller helt slette registreringsnøglen.
For at sætte registreringsdatabaseværdien for IPAutoconfigurationEnabled til 1, :

Eller skriv din e-mail adr.
og jeg skal sende dig
Det hele.

Med venlig hilsen

CyberBoss
Avatar billede anuseren Nybegynder
13. september 2002 - 10:17 #5
cyberboss.... Han får IP adresser tildelt af en DHCP server... Så hvad skal han bruge alt det der til?

svee... Du kan gdt lave ting og sager med et login-script... hvad vil du lave? *G*
Avatar billede svee Nybegynder
13. september 2002 - 15:30 #6
Primært vil jeg gerne lave det så jeg kan oprette andgang til 2drev fra serveren.
Er det muligt at afvikle programmer fra serveren til client maskinerene.

En anden fed tig ville være at lave det sådan at når man loggede på så opdaterede ens antivirus (AVP) sig når man loggede på. lidt lige som man har på normale skole netværk. men det kommer i anden række. først og fremmest er det det login script som skal funke.

når man først har oprette scritp filen. så er det vel ingen sag at sætte den til at starte en hjemmeside når man logger på.
Avatar billede anuseren Nybegynder
13. september 2002 - 19:51 #7
Gah... Gå på microsoft's knowledgebase og søg efter de her ting... Det er ikke decideret problemer du har... Det er mere opsætning... Gider ik bruge tid på det.

:o)
Avatar billede cyberboss Nybegynder
14. september 2002 - 19:49 #8
Anuseren

Vi er her IKKE for at prøve at chihanere hianden!
Men for at hjælpe, hvis det er muligt.

Først spiller du klog
og så bakker du ud.

hjælp nu manden ?

*Husk at den måde man selv er på kommmer tilbage.

Som jeg har set og forstået det er det ikke, en alm dhcp opsætning i netværk han er ude efter.

Men fuld kontrol over hvad og hvor de forskellige ting skal starte samt kører fra.

Så nu har du overtaget opgaven.

Med venlig hilsen

CyberBoss
Avatar billede svee Nybegynder
14. september 2002 - 22:46 #9
Har lige fået fat i win2k server.
Så nu burde det ikke være det store problem at få smit en domain server op.
Avatar billede svee Nybegynder
15. september 2002 - 12:52 #10
--
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. september 2002 - 16:14 #11
jeg chikanerer ikke nogen...

overtaget opgaven?

kunne se det var et lamer spørgsmål... mit første svar var kort og præcist... Og besvarede alle spørgsmålene...