Avatar billede mfriis Nybegynder
15. september 2000 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

toppen op Mtv.com

Hvor laver man en sådan flash-ani, som de har på http://www.mtv.com

??
Avatar billede mfriis Nybegynder
15. september 2000 - 20:04 #1
Hvor = Hvordan!!!

op = på!!

:)
Avatar billede phylox2 Nybegynder
15. september 2000 - 21:48 #2
Det første skridt på vejen vil være, at hente Macromedia Flash fra www.macromedia.com - derefter findes der nogle tutorials rundt omkring på nettet, hvor du kan hente inspirationer til, hvordan det skal laves, ligesom når man skal lære noget nyt - altså sætte sig selv ind i tingene, så bliver det sjovere at lave og lære :)

Happy fashin\'
Avatar billede stroehm Nybegynder
16. september 2000 - 00:37 #3
Der ligger en fla fil til download, på  www.flashkit.com  med titlen MTV fx eller lignende, under tutorial eller download fla kategorien. Den er nøjagtig som mouseovern i toppen af sitet, det er faktisk pære let at lave...
Avatar billede gotcha Nybegynder
16. september 2000 - 16:05 #4
Effekten er lavet af Hillman Curtis ( http://www.hillmancurtis.com ); den går faktisk bare ud på at have en animation i baggrunden, mens der ligger en bunke knapper ovenpå, der er ens. Når musen kører over en knap, gøres den mindre, hvorved animationen i baggrunden kommer til syne. Som sagt er den meget simpel at lave. Du kan finde eksempler på http://www.virtual-fx.net og http://www.flashkit.com

Håber det hjælper :o)

GotCha
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. september 2000 - 15:57 #5
Kan vi få en afslutning på dette spørgsmål?
Avatar billede sun Nybegynder
27. september 2000 - 15:33 #6
Det du skal gøre at at lave nogel knapper som skifter nogel variable ud når mousen køre over,  og nogel movie clips som gå i gang når de skiftes, dem læger du ovenpå animation i baggrunden! hvis du ikke er med kan jeg godt lave en lille movie hvor du kan se det!
Avatar billede sun Nybegynder
29. september 2000 - 09:33 #7
Hey? mfriis?

Skal jeg lave en lille demo!

Eller er du med på havd jeg snakker om?
Avatar billede mfriis Nybegynder
30. september 2000 - 21:09 #8
ups, undskylde....

Mange tak for hjælpen (jeg kunne godt bruge den på flashkit.com)
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. september 2000 - 21:20 #9
Der er masser af guf der !