Avatar billede foo_baa Nybegynder
17. september 2002 - 10:16 Der er 6 kommentarer

jtree + tæl nodes

Findes der ikke en funktion, der kan tælle ALLE nodes i et jtree, da getrowcount() ikke tæller alle men kun dem der er expanded ??
Avatar billede jword Nybegynder
17. september 2002 - 10:47 #1
Nej, men du kan få det ved at gå igennem din treemodel. Altså lav en metode der tager rootnoden, får antallet af children, tester hver child-node om det er en leaf eller ikke, og hvis den ikke er en leaf, søg videre fra denne. Osv osv.
Avatar billede mosquito Nybegynder
17. september 2002 - 12:59 #2
du kan formodentlig bruge en iterator this du kun skal tælle dine nodes.. prøv API for info.. jeg kender ikke selv så meget til metoden
Avatar billede mosquito Nybegynder
17. september 2002 - 13:00 #3
jeg mener selvfølgelig klassen iterator
Avatar billede foo_baa Nybegynder
18. september 2002 - 17:26 #4
ok
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
12. februar 2005 - 16:38 #5
Enumeration num = root.breadthFirstEnumeration(); // laver en linær liste med alle dine noder, som du så kan gå igennem...
int count = 0;
while (num.hasMoreElements()) {
  count++;
}

System.out("count: " + count);
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
12. februar 2005 - 16:45 #6
Tillæg...

root er selvfølgelig:
DefaultMutableTreeNode root;  // råden i træet...

Fejl i koden...
Sådan skal det se ud:

Enumeration num = root.breadthFirstEnumeration();
int count = 0;
DefaultMutableTreeNode node = null;

while (num.hasMoreElements()) {
  node = (DefaultMutableTreeNode)num.nextElement();

  if (node.getLevel() == 1) // tæller alle noder på niveau 1...
    count++;
}