Avatar billede piil Nybegynder
23. september 2002 - 07:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vis første 150 tegn uden at splitte ord

Jeg vil gerne vise de første 150 tegn fra en text men vil ikke risikere at stoppe midt i et ord. Hvis tegn 150 er midt i et ord skal den bare fjerne det sidste ord...
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2002 - 08:06 #1
strTekst = Left(strTekst,150)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
23. september 2002 - 08:06 #2
*G* ahh okay... well, hvis ik' der er nogen der svare på det, så gør jeg det lige her når jeg kommer hjem... ok?

//>Rune
Avatar billede piil Nybegynder
23. september 2002 - 08:12 #3
Prøv at læse spørgsmålet igen. Jeg er godt klar over hvordan man tager de første 150 tegn fra en streng. Det eneste der er en smule mere kompliceret er hvordan man undgår at dele midt i et ord.
Har desuden lige fundet løsningen selv:
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 08:16 #4
medions siger jo mellem linierne at han ved det er forkert det han svarede og at han svarer når han kommer hjem.. ("*G* ahh okay... well")

Sådan tyder jeg det i hvert fald :)

//ICE
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 08:17 #5
piil -> du kunne jo lige paste koden som du har fundet, en gang når der er en der søger på dette spm, vil han jo gerne have svaret. En ting som jeg synes mange spm oprettere glemmer :)

//ICE
Avatar billede piil Nybegynder
23. september 2002 - 08:19 #6
response.write CutStr("Idag skal jeg arbejde 1.30 - 10. Det er lidt et problem da allerede skal være tilbage på arbejde klokken 7 i morgen tidlig. Det er simpelthen ikke muligt at få nok søvn.",50)

Function CutStr(Str, NumOfChars)
    If Len(Str) > NumOfChars Then
        Str = Left(Str, InStrRev(Str, " ",NumOfChars))
    End If
    CutStr = Str
End Function
Avatar billede piil Nybegynder
23. september 2002 - 08:19 #7
Den var på vej ice!!
Skulle lige have gjordt den lidt mere brugervenlig
Avatar billede ice Nybegynder
23. september 2002 - 08:22 #8
sorry piil, har bare set for mange spm. der ikke har et svar, der står bare "Jeg har fundet ud af det LUK"