Avatar billede nysser Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg for at mit site altid vil være centreret på skærmen?

Hvordan gør jeg smartest, hvis jeg gerne vil bruge frames, og jeg altid vil have mit site vist centreret på skærmen? Sitet skal bygges op af en topframe, en midterframe og en bundframe.
Avatar billede bbs Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:15 #1
Du kunne være at sætte indholdet ind i en table og derefter centrere tablen.
Avatar billede nysser Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:21 #2
Jeg mente at sitet skal være centreret både vertikalt og horisontalt!
Avatar billede hundevennen Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:36 #3
hvis det også skal være vertikalt kan du da ikke nøjes med de frames, men skal ha en left og right frame, med en spacer på 1 pixel ,så bliver den centreret vertikalt
Avatar billede nysser Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:42 #4
øh! - kan du forklare dig nærmere....spacer??? - hvad er det. Jeg er klar over det med en left og en right frame, men ikke hvordan jeg får indholdet i den midterste frame til at være centreret i centrum af skærmen.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:06 #5
undskyld - du laver en spacer.gif, altså en gif fil på 1 x 1 pixel og indsætter den som baggrundsfil i din left og rightframe og lader disse 2 frames v kun være 1 pixel, de ses ikke på skærmen men sørger for at dit frameset altid er centreret vertikalt - har ikke prøvet horisontalt, men ideen er vel den samme
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:25 #6
Sådan her er din side centreret totalt i skærmen:

<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset rows="1*,300,1*" border=0 frameborder="no">
  <frame name= "topspace" noresize scrolling="no" marginwidth=0 marginheight=0 frameborder="NO" src="top.html">
  <frameset cols="1*,600,1*" border=0 frameborder="no">
    <frame    name="lspace" scrolling="no" noresize marginwidth=0 marginheight=0 frameborder="NO" src="left.html">
    <frame  name= "mainFrame" noresize scrolling="NO" marginwidth=0 marginheight=0 frameborder="NO" src="center.html">
    <frame name="rspace" scrolling="NO" frameborder="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0" src="right.html">
  </frameset>
  <frame name="botspace" scrolling="no" noresize marginwidth=0 marginheight=0 frameborder="NO" src="bottom.html">
</frameset>
<noframes>
<body>
</body>
</noframes>
</html>
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. oktober 2002 - 08:28 #7
Du kunne lave en tabel på 100% x 100% og angive at indholdet skal ligge i midten og være centreret. I samme tabel ligger så så en Iframe, som vil komme til at ligge i midten - deri kan du på opbygge din side...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 09:22 #8
Du skal lige være opmærksom på nogle ting i de ovenstående (gode og rigtige) svar:

1 x 1 pixel giffer vil give dig problemer i forhold til nogle søgemaskiner da disse bl.a. bruges til st skjule links og andre ting. Nogle søgemaskiner banner sider der bruger 1 x 1 pixel som spam.

n!nja's metode er enkel og let, men Iframen vil også give problemer i forhold til nogle søgemaskiner. Du behøver ikke Iframen, du kan placere en tabel med en celle, hvori din side er placeret, inden i en anden tabel på 100% x 100% og få samme effekt.

Frameset er også gode og lette og bruge, men vil også stadig give problemer for enkelte søgemaskiner.

Hvis dine sider ikke behøver at kunne klare sig i søgemaskinerne er det lige meget hvilken teknik du anvender