Avatar billede hegelund Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette mouse driver

Jeg skal have slettet min nuværende mouse driver for at få indstalleret en ny. Men jeg kan få slettet den gamle, jeg har prøvet via enhedshåndtering og via stifinder, hvad skal jeg gøre for at få den slettet
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:41 #1
hvilken fabrikant og version?

/J
Avatar billede hegelund Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:45 #2
Den gamle er en amitech, den nye er en AMI MOUSE 250S WIRELESS
Avatar billede hegelund Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:54 #3
Kan godt finderen driveren via stifinder men kan ikke få lov at slette den
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:54 #4
hmmm, amitech har ikke meget at sige om sagen...

Men se om der ikke er en txt fil eller hjælp på installationsdisken.
Hvis ikke:

Se om den bliver loaded i autoexec.bat, config.sys, win.ini eller registreringsDB'en. Slet den de nævnte steder. Alt dette må du kun gøre, hvis du er 100% sikker på hvad de forskellige ting gør!!!!!!! Du ødelægger systemet, hvis du laver en fejl!!!!!

Hvis du ikke er sikker, så installer den nye driver, og det vil højest sansynligt virke upåklageligt:-)

En mouse driver er ikke ret stor, og tager derfor ikke nogen nævneværdig resource, så der vil ikke ske noget ved at have 2 kørende...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. oktober 2002 - 12:57 #5
i forlængelse af din kommentar 125437:
Du skal ikke slette mappen med driveren, hvis du ikke får den fjerne i autoexec.bat, config.sys og win.ini - den vil bare begynde at komme med fejl under ostarten...

Men hvis du kan finde ud af at slette i de nævnte filer, så kan du slette mappen således:
Start en command prompt (DOS-Promt) og slet gennem denne, da den næsten altid er ligeglad med windows bindinger af brugte filer:-)

/J
Avatar billede hegelund Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:40 #6
Har fået installeret den nye driver men den nye mus fungerer ikke.
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. oktober 2002 - 13:47 #7
hvordan fungerer den ikke? Lidt beskrivelse...

Har du slettet de gamle filer? Eller har du bare installeret oveni?

/J
Avatar billede hegelund Nybegynder
07. oktober 2002 - 17:06 #8
Har bare installeret oveni, men i enhedshåndtering fremgår musen til at skal være den nye, men den nye mus fryser
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. oktober 2002 - 09:15 #9
Har den installeret i samme mappe?
Hvis ikke, så omdøb mappen med den gamle driver i og genstart.

Hvis den brokker sig over, at den ikke kan finde musen under opstart, skal du finde filen win.ini og slette linien med den gamle musedriver.

Husk nu at tage sikkerhedskopi af filen win.ini inden du gør noget!!

Når du har fået den slettet, så genstsrt igen. Nu skulle der ikke være nogen fejl:-)

Hvis der ikke er fejl, kan du slette den omdøbte mappe med den gamle musedriver:-)

Hvis der stadig er fejl, så skriv igen.

/J