Avatar billede rasmusd Praktikant
11. oktober 2002 - 09:57 Der er 9 kommentarer

Sendobject via outlokk fungerer kun en gang

Hej, Jeg har en fint fungerende mail funktion, der fungere perfekt hjemmefra, men på arbejdets pc, fungerer den kun første gang at databasen er åbnet, næste gang man trykker send reagerer Outlook ikke, og der kommer heller ingen fejl.
Hvis man derefter lukker databsen og åbner den igen fungerer den første gang igen.
Det er som om noget ikke bliver nulstillet eller lign.

Kan nogen hjælpe !!!
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:02 #1
I cant see you rcode but you must make sure your cleaning up after you! Close the Outlook object etc.
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:04 #2
Dim OlApp As Outlook.Application

Set OlApp = CreateObject("Outlook.application")
'Use Outlook
Set OlApp = Nothing
Avatar billede rasmusd Praktikant
11. oktober 2002 - 10:07 #3
Hej Terry, jeg har her wslutningen af koden,det første laver bare variblerne og lign.:

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , Modtager, , , Subject, tekst, 0
Exit Sub
fejl_ved_afsendning_mail:
MsgBox "Fejlen er ikke blevet meldt"
DoCmd.CancelEvent

Jeg forstår ikke helt dit svar
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:09 #4
OK! I though you were automating Outlook,
Avatar billede rasmusd Praktikant
11. oktober 2002 - 10:16 #5
Kan du vise en bedre metode ved "automating outlokk"
eller kan det løses i min kode
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:25 #6
You need a reference to Outlook (tools + references) in the menu while in code view

Private Sub Command0_Click()
Dim OutL As Outlook.Application
Dim Item As MailItem
Dim Receiver As Recipient

    Set OutL = New Outlook.Application

    Set Item = OutL.CreateItem(olMailItem)

    With Item

        .Subject = "The subject"
        .Body = "This is the body of the mail - http://www.eksperten.dk"
        .FlagStatus = olFlagMarked
        '.Attachments.Add "Any attachments"

        Set Receiver = .Recipients.Add("YourMailAddress")

        If Not Receiver.Resolve Then
            .Display
        Else
            .Send
        End If
    End With

    Set Item = Nothing
    Set OutL = Nothing

End Sub
Avatar billede rasmusd Praktikant
11. oktober 2002 - 10:39 #7
Det lyder fint, men virker det også med outlook express, det er det eneste der er installeret på serveren.
Ellers skal det være Lotus Notes, men Det har jeg opgivet da jeg ikke kunne få det til at køre
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:42 #8
No I dont think it works with Express.

If your using different mailing systems then I thinbk you should keep to SendObject.
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2002 - 10:46 #9
I cant see anything wrong with your code either and when you say that it works at home then I can only assume that its NOT your code but the setup of for example Express