Avatar billede syswatch Novice
16. oktober 2002 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VPN - WinXP og Eicon Safepipe ???

Hejsa...
Nu håber jeg virkelig der er nogle kloge hoveder derude..

Vi har på vores firma en Eicon Safepipe med den nyeste software, og den er sat op så medarbejder kan koble sig på netværket via VPN. Dette bliver gjort via en VPN klient som eicon har leveret. Og det virker perfekt ! Nu er det så lige at jeg har fået mig en ny computer med en WinXP, og har så fundet ud af at klienten ikke understøtter XP, og Eicon er mere eller mindre gået nedenom og hjem, og derfor udvikler de ikke en klient til XP. Men de sagde at jeg kunne etablere en VPN forbindelse med X.509 certifikater og den XP Native Client.

Jeg har fået en god vejledning på engelsk, men den er ikke helt gennemskuelig. Jeg har problemer med:
1. Tunnel Endpoints
2. IP Sikkerhedspolitiken
3. Og så sidder jeg bag en Cisco 678 router...

Er der nogen der har erfaringer med denne måde at lave VPN forbindelser på ?
Og som har tid til at smide et indlæg med vejledning i opsætning af de 3 ting...
Jeg mangler virkelig min forbindelse til firmaet...
Og NEJ, jeg vil ikke af med XP igen....
Avatar billede syswatch Novice
07. januar 2003 - 10:55 #1
Ingen svar, så lukker jeg.....
Avatar billede kfe Nybegynder
23. marts 2003 - 20:12 #2
Har du fundet en løsning ? Jeg har samme problem.
Avatar billede kfe Nybegynder
05. maj 2010 - 10:24 #3
Test