Avatar billede nysser Nybegynder
16. oktober 2002 - 19:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"open new window" uden windows menubjælken foroven?

Findes der en måde, hvorpå man kan bruge "open new window" uden at få vist windows menubjælken foroven?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2002 - 19:38 #1
Hmm et popup eller hvad?
Avatar billede nysser Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:41 #2
måske - men kan et popup indeholde tabeller og billeder m.m.?
Jeg tænkte på om man bare kunne få et alm. windue, kun med en ramme omkring.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. oktober 2002 - 21:43 #3
Både ja og nej. Der findes "Chromeless windows" (IE only) fra www.microbians.com - men efter den nye Service Pack SP1 er kommet virker de heller ikke i IE - så et egentligt svar må være nej.
Avatar billede 040471 Nybegynder
17. oktober 2002 - 08:23 #4
Du kan bruge den behavior i DW der hedder "Open browser Window" Der har du mulighed for at checke forskellige opsætninger af, start med at checke det hele af når du oprettet det, så får du denne stump kode lagt in på dit link, der skal åbne det nye window. Efterfølgende kan du så f.eks. fjerne "skræller browseren" ved at ændre yes ud for TOOLBAR,MENUBAR og LOCATION til no, se her under.

<a href="#" onClick="MM_openBrWindow('index.htm','','toolbar=no,location=no,status=yes,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=150,height=150')">ksdajf</a>

mvh
040471
Avatar billede nysser Nybegynder
17. oktober 2002 - 18:32 #5
jo, men det er jo det samme som ikke at vælge det, når man opretter behavioren. Det jeg gerne vil er, at undgå den blå bar i toppen af vinduet, som indeholder titlen på dokumentet, samt minimer og lukke knappen - sådan at jeg kun åbner et vindue i en grå ramme.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:23 #6
Det kan ikke lade sig gøre. Chromeless vinduet var smart fordi man kan lave en fuldskærms vindue med et flytbart layer indeni (det var "vinduet" man så) man kan ikke få et rent vindue. Du skal jo også kunne flytte vinduet og det gør du netop i den "blå bar"....
Der er faktisk kun en ting at gøre lav et fuldskærms vindue og lav hele siden som en flashside og lav tingene deri!!!

Håber det kan hjælpe.