Avatar billede peterdelphi Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:04 Der er 4 kommentarer

Valide tegn i en QueryString?

Jeg har en html som indeholder nogle input felter. Når jeg trykker på submit knappen kalder jeg ved hjælp af onclick eventen et Javascript. I Javascriptet trækker jeg så teksten ud fra input felterne fra HTML siden og føre teksten videre som en QueryString til en ASP side; MEN i Netscape virker det ikke ordentligt! Fx. tegnene æ,ø,å, ® bliver automatisk konverteret om til andre tegn. Er der noget man kan gøre til at det ikke sker?? - I Explorer virker det fint!

På forhånd tak !
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:06 #1
Altså hvilken tegn/symboler kan man bruge i en QueryString uden der automatisk konverteres om til andre tegn??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2002 - 22:22 #2
Det er vel nærmere fordi Netscape overholder standarden. Det synes jeg
du skulle prøve at arbejde videre fra.
Avatar billede peterdelphi Nybegynder
19. oktober 2002 - 09:36 #3
Var der mulighed for et link der konkret fortæller mig om den standard for QueryStrings?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. oktober 2002 - 19:57 #4
Du kan bare lede på Google efter URL-encoding, sådan ca. Det er
blot noget i retning af at a-zA-Z0-9 plus nogle flere tegn, men
ikke alle, bare kan skrives mens resten skal skrive som %XX hvor
XX er tegnets ordinalværdi skrevet hexadecimalt. F.eks, er
browserne fra et mindre softwarefirma i det nordvestlige USA
karakteriseret ved at acceptere mellemrumstegn i en URL, mens
standarden foreskriver at et sådant skal skrives %20 eller evt.
som et +.