Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:53 Der er 44 kommentarer og
4 løsninger

hdd lampe lyser konstant hjælp

Jeg har et lille problem min hd lampe lyser konstant hvad kan jeg gøre for at den kommer til at køre som den skal det genere mig en del da det er en hel ny maskine jeg har købt så pleazzzzzzzzzzzzzzzzzz hjælp mig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:55 #1
vend IDE-led kablet på dit mb :)
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 20:56 #2
Mener du lampenforan på kabinettet?
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:56 #3
ja min lampe i fronten
Avatar billede dansk-pcklub Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:57 #4
Det lyder som en ledning der er sat forkert i!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:58 #5
blinker din "tænd lampe" ??
så har du bytte rundt op HDD og PW led

metal => da det er DC, så vil den slet ikke virker hvis den var vendt forkert ;o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:59 #6
rkhdk > DC??
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 21:00 #7
DC =jævnstrøm, og da det er lysdioder det drejer sig om, virker de kun i een retning.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:01 #8
DC => Direct Current  Jævnstrøm (der er en plus og en minus)

hvis du bytter om på + og minus så virker den slet ikke..
det er ikke lige som med stikkontakten hvor der er vekselstrøm (hvor den er puls og minus 50 gange i sekundet)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:01 #9
nej den blinker heller ikke den sidder i det rigtige stik og den har kørt som den skal og metal da spændingen er jævnspænding og der er en polariseruíng virker lampen ikke hvis jeg vender stikket
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:02 #10
hvis den lyser hele tiden og den sidder idet rigtige stik.. så må HDD'en vel arbejde en hel del ;o)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:03 #11
kan det være styre systemet der er ved at være fucked op at den "bruger" disken altid
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:04 #12
så blev JEG da lidt klogere :)
men det lyder stadig som et stik der er sat forkert, i hvert fald
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 21:07 #13
som rkhdk skrev byttet op på HDD og POWERLEAD
Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2002 - 21:07 #14
Jeg tror ikke på den med stikket, problemet har vel ikke været der altid
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:08 #15
nej det er noget den har gjort den seneste uge
Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2002 - 21:08 #16
Geninstaller w
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:11 #17
tror du det er styrer systemet der er galt med
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:11 #18
metal => har du aldrig undre dig over at batterier kun virker når de vender den ene vej?
og at det altid er ligemeget hvad vej du vender strøm stikket til TV'et

peet => du mener POWER LED
LEAD => Bly ;o)
LED  => Light Emitting Diode; Lys Emitterende Diode;
specialtype halvlederdiode, der fx benyttes som kontrollampe på en printer, da den udsender lys, når en elektrisk strøm passerer igennem. Lysdioden er meget benyttet som indikatorlampe, men bruges også som en regulær lyskilde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:11 #19
det kredsløb der kontrollerer HDD lampen kan være defekt, det styres jo af controlleren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:12 #20
rkhdk tegner og fortæller ;o)
Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2002 - 21:13 #21
jep, jeg har haft det samme, men med mine millioner af formateringer kan jeg ikke lige huske.....
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:14 #22
ok men igår har den kørt ok men idag og dagene før lyste den heletiden så jeg tror muligvis det er styrer systemet det er galt med jeg vil prøve med en anden disk så kan jeg jo fortælle det når jeg kommer på igen
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:54 #23
når jeg booter fra en disk slukker den godt nok hvorfor det
Avatar billede ullum Praktikant
20. oktober 2002 - 21:59 #24
du er vel på sporet af noget, hvis w er f..... up
geninstaller nu og lad os høre hvordan det går
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:05 #25
ok
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:00 #26
ja nu er jeg online igen og har fundet ud af det er der min display driver der konflikter med ide controleren jeg har installeret en anden driver så nu kører det
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:01 #27
jeg vil gerne give jer alle point for jeres indsats så kom lige med et svar alle
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:15 #28
jadak, underlig fejl du havde der ;o)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:28 #29
ja det må man sige for det hjalp og nu lyser den igen ja jeg ved ikke hvad jeg skal gøre kikker på det imorgen
Avatar billede ullum Praktikant
21. oktober 2002 - 06:58 #30
takker
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:40 #31
Ja nu skal i høre det er ikke styre system og det var heller ikke grafik kort driver så jeg venter lige lidt med pointene da jeg gerne vil have løst problemet håber i stadig vil hjælpe
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2002 - 18:43 #32
Selvfølgelig vil "vi" det.
Avatar billede ullum Praktikant
21. oktober 2002 - 18:49 #33
vi er med
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:00 #34
ok hør her hvis jeg ligger en cd i mit dvd drev blinker min lampe normalt som den skal når drevet er tomt ja lyser den konstant (det gælder når jewg starter op ) jeg kan godt tage skiven ud når jeg har startet op og så kører det som det skal der skal bare være en skive i drevet så kører det godt
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2002 - 22:25 #35
Er det et asus board, du har?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:29 #36
find ud af hvilket bundkort du har med Sandra http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:30 #37
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:04 #38
ja det er asus nu har jeg taget mit dvd drev ud og sat et alm cd-rom drev i og nu kører det betyder det så at mit dvd drev er defekt elller hva????????
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:08 #39
prøv DVD-drevet i en anden computer inden du går ned og reklamerer over det.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:58 #40
ok det vil jeg gøre
Avatar billede ullum Praktikant
22. oktober 2002 - 17:02 #41
er dvd til pc noget f...
Avatar billede peet-49 Novice
22. oktober 2002 - 17:09 #42
På asusboardet er der to pinde single ved siden af de andre du monterer fra fronten, der er der du skal sætte HDled på, ikke på messageled.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:35 #43
hd lampen sidder som den skal det er nok mit dvd drev der er defekt
Avatar billede peet-49 Novice
22. oktober 2002 - 17:41 #44
Det kan du finde ud af ved, at flytte DVDèn over på en anden IDE
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:36 #45
jeg sætter den over i min anden maskine og tester den når mit andet kabinet er case moddet lidt
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. oktober 2002 - 19:59 #46
takker for pointene..
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
28. oktober 2002 - 23:20 #47
var så lidt
men det var mit dvd drev der var defekt
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2002 - 00:13 #48
Også en tak herfra.