Avatar billede sconie Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sprog fra XP

Hey der...

Jeg har et mega irreteret problem.
Det er når man sider og skriver så slår den over på engelsk istedet for dansk altså på tastaturet så kan man ikke skrive ÆØÅ det er ret tralst. Er det noget man kanr ette måske sætte ØÆÅ ind i sproget eller fjerne det så den ikke gør det.
Det er noget den selv gør hele tiden...

Håber der kan hjælpes

//sconie - www.zeattle.dk
Avatar billede resten Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:24 #1
Har du sat tastaturet til DK ?
Avatar billede sconie Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:29 #2
ja men den skifter over hele tiden
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:31 #3
Det er nok ikke noget den BARE selv gør! Det er når du trykker tastekombinationen ALT + "Den venstre Shift-knap" så skifter du mellem de sprog der er på computeren.
Avatar billede sconie Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:38 #4
hvordan kan den så gøre det imens man sider og skriver på ICQ fx så skifter den midt i detr hele og jeg sider nok ikke og trykker på ALT + venstre shift knap.....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:45 #5
Det kommer jeg da ret ofte til..., men du kan også bare slette det engelske tastaturlayout hvis det er det du er interesseret i?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:55 #6
Eller højreklik på sprog ikonen i systray, vælg indstillinger. Her er der en knap, hvor du kan vælge tastekombination. Klik på den og i næste billede kan du ved at unchecke de øverste checkboxe, fjerne muligheden for at det er en tastekombination, der får sproget til at skifte.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:01 #7
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger -> Fanebladet Sprog -> Tryk på knappen "Detaljer" -> Tryk en gang på Engelsk og vælg så SLET.
Avatar billede sconie Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:10 #8
ok mange gange takker for det så kan det være jeg ikke bliver sur når jeg sidder og skriver. :)
Fiskesuppe for points da han kom med detr bedste svar :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:35 #9
Takker :)