Avatar billede godtnok Nybegynder
22. oktober 2002 - 00:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Frontpage extensions??

Hejsa,

jeg har et problem med mine frontpages extensions. Jeg kan godt installere dem, men hvis man bare nøjes med at skrive "Administrator" når man skal logge ind med Frontpage på websitet. Dette er jo ikke ret heldigt.

Jeg har forsøgt mig med flere andre mulige løsninger, men serveren går helt amok.

Jeg ville gerne lave en gruppe konto til frontpage brugere og så oprette en ny user, med brugernavn og password, som så skulle bruges til at logge på sitet med.

Er der nogen som lige kan hjælpe mig lidt videre. Det jeg leder efter er de rigtige brugerrettigheder på selve mappen til webstedet og så hvordan jeg oprette en gruppekonto, laver de brugere som skal have adgang.. hvorefter jeg installerer frontpage extensions på websitet.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. oktober 2002 - 13:58 #1
Så vidt jeg husker er det brugeren IISuser_servernavn, der skal have rettigheder, der er denne bruger browseren går på som
Avatar billede godtnok Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:38 #2
Jeg skal bruge lidt mere info...
Avatar billede rajo Nybegynder
07. november 2002 - 17:20 #3
Hejsa :-)

Her er min opskrift på hvordan du opretter Frontpage Server Extensions (F.S.E.) på et websted med flere brugere.

Opret først dit websted.
Opret så din F.S.E. og fjern fluebenet ved "Create local machine Groups". tryk "next". På den næste side, skal der bare blive ved med at stå "Administrators" tryk derefter "next" igen, og sæt en prik i "No. I'll do it later." klik herefter "udfør".

Nu har du oprettet din F.S.E. nu skal du så have nogle flere brugere på ud over dine administrators. Det kan gøre på mange måder den nemmeste måde synes jeg er at gå ind i din explorer og find den http mappe det hele drejer sig om. Her højre klikker du og siger "Properties" og vælger "Security" og så sætter du bare dem på du vil have der har ret til at bruge F.S.E. HUSK ! en meget vigtig ting når du har med F.S.E. at gøre er at gå ind i "Advanced" og sæt flueben i "Reset permissions on all child objects and..........." og tryk så "ok" når den så er færdig med det, skal du så lave sikkerheden forfra. Dvs. skal der være en mappe med skriveadgang (F.eks. til Access) skal du give den skrive adgang nu.

Med venlig hilsen

Rajo
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:47 #4
lukketid
Avatar billede anlsoft Nybegynder
04. november 2003 - 16:53 #5
Jeg har frontpage 2002 extension på min web-server, uden problemer skal du/i have hjælp så skriv til mig arne@anlsoft.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 19:09 #6
Jeg har med interesse læst denne tråd for et stykke tid siden, da jeg selv havde nogle problemer med at få server extensions til at virke på min egen server.
Jeg kunne dog ikke umiddelbart få ovenstående fremgangsmåde til at virke og kom derfor efter et stykke tid frem til følgende som jeg da lige vil dele med andre brugere her på eksperten.dk:

Installation – Frontpage extensions

Opret en ny bruger i Windows 2000 server:
-    Administrative tools/ Computer management/ Local users and groups/ Users.
-    Sørg for at den nye bruger er medlem af “administrators” – fjern ”users” fra listen.
-    Benyt domæne.dk som brugernavn og tildel et password – ”never expires”.

Opret site i IIS:
-    Opret en hjemmesidemappe på web drevet med domæne.dk som navn for mappen.
-    Opret sitet i IIS snap-in med de nødvendige rettigheder.

Opret Frontpage Server Extensions:
-    Højreklik på sitet i IIS snap-in listen og vælg All tasks/ Configure Server Extensions.
-    Tryk next og fjern fluebenet fra ”Create Local Machine Group”. tryk next.
-    Skriv brugernavn på oprettet bruger (domæne.dk) under ”which account to use” – vigtigt at den er oprettet først, ellers får man en fejl. Tryk next.
-    Specifier standard email adressen for domænet under ”who should appear….” – postmaster@domæne.dk og tryk next.
-    Nu kan guiden afsluttes og server extensions er nu oprettet på sitet.

Fjern Frontpage Server Extensions igen:
- Hvis kunden skulle ønske at få fjernet server extensions igen lades fluebenet i ”preserve web meta-information for a later upgrade or reinstall Frontpage server extensions” blive, da dette sikrer at der kan oprettes server extensions på det samme site senere igen.
Hvis fluebenet fjernes kan der godt oprettes server extensions senere, men det vil blive svært at connecte til hjemmesiden via frontpage.

Håber det kan komme andre til glæde også.
Hvis der for øvrigt er nogle problemer med den fremgangsmåde jeg har opstillet hører jeg selvfølgelig meget gerne om det :-)