Avatar billede alvion Nybegynder
22. oktober 2002 - 02:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning: Sendmail skal ikke returnere failed mails

Hvordan indstiller jeg Sendmail til IKKE at "returnere" mails, der ikke er nået frem?

Dvs. jeg vil helst ikke modtage beskeder om "failed mail", hvis f.eks. adressen ikke eksisterer.

Hvordan har Sendmail det i øvrigt med denne form:

TO: enugyldig@adresse
BCC: en liste af adresser
Avatar billede bitib Nybegynder
12. november 2002 - 23:16 #1
sendmail bestemmer ofte ikke selv om den vil returnere 'failed mails'. Det gør de mail server den taler med.

En nem måde at slippe af med 'failed mails' er at benytte sig af mail delivery agenten. Jeg ved ikke hvad din Madrake bruger, men det står i dine sendmail configurations filer. f.eks. procmail kan nemt konfigureres til at gøre det (.procmailrc) og mange andre praktiske ting.
Avatar billede alvion Nybegynder
15. november 2002 - 09:29 #2
Det er ikke en Mandrake, men en Redhat. Anyway så hjalp hvad du skrev faktisk indirekte.