Avatar billede mfriis Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:23 Der er 8 kommentarer

Kun det først ord...

Jeg er ved at lave et brugersystem... Det går også fint, men jeg har et problem for ved det teskt-feldt der hedder adresse og lidt om dig. Når man f.eks. har skreven \"Jeg er en dreng.\" Så skriver den kun \"jeg til db (mySQL) dvs. den glemmer alle andre ord!!

Her er filerne:
------------------------------------------
<?

echo \"<form action=\\\"brugersystem.php3?where=acc_bruger\\\" method=\\\"post\\\"> \";
echo \"<table border=\\\"0\\\">\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Navn:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"navn\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: Morten Olsen</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Mail:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"mail\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: Morten@olsen.dk</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>ICQ:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: Har ikke ICQ eller 1545878</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Website:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"website\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: http://www.jubii.dk</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\' valign=\\\"top\\\"><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Adresse:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><textarea name=adresse cols=15 rows=3 wrap=virtual></textarea></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\' valign=\\\"top\\\">f.eks: Fodboldvej 1<br>4545 Stadion</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\' valign=\\\"top\\\"><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Lidt om dig:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><textarea name=infomation cols=15 rows=5 wrap=virtual></textarea></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\' valign=\\\"top\\\">f.eks: Jeg er en dreng som elsker fodbold</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Brugernavn:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"brugernavn\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: Olsen12</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><font face=Verdana,Arial size=1 ><b>Password:</td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'><input type=\\\"text\\\" name=\\\"password\\\"></td>\";
echo \"<td bgcolor=\'#F0F0E0\'>f.eks: rbkxjsa</td>\";
echo \"</tr>\";

echo \"<td valign=\\\"top\\\" align=\\\"left\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Forsæt\\\" name=\\\"Send\\\" class=\\\"formsubmit\\\"></td>\";
echo \"</table>\";
echo \"</form>\";

?>

------------------------------------------
<?

    echo \"<center><table width=\'250\' height=\'100\'><tr bgcolor=\'#CCCCCC\'>\";
    echo \"<b>Du skrev disse infomationer:</b></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Navn</b>: $navn <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Mail</b>: $mail <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>ICQ</b>: $icq <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Website</b>: $website <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Adresse</b>:<br> $adresse <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Lidt om dig</b>:<br> $infomation <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Brugernavn</b>: $brugernavn <br></td></tr>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><b>Password</b>: $password <br></td></tr>\";

    if (!$navn) {
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Du skal skrive dit brugernavn!</b><br>\";
    echo \"Tryk på \'tilbage-knappen\', for at gå tilbage.<br>\";
    }

    else if (!$mail) {
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Du skal skrive din e-mail!</b><br>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'>Tryk på \'tilbage-knappen\', for at gå tilbage.<br>\";
    }

    else if (!$infomation) {
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Du skal skrive lidt om digselv!</b><br>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'>Tryk på \'tilbage-knappen\', for at gå tilbage.<br>\";
    }

    else if (!$brugernavn) {
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Du skal vælge et brugernavn!</b><br>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'>Tryk på \'tilbage-knappen\', for at gå tilbage.<br>\";
    }

    else if (!$password) {
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Du skal vælge et password!</b><br>\";
    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'>Tryk på \'tilbage-knappen\', for at gå tilbage.<br>\";
    }

    else {

    echo \"<form action=\\\"brugersystem.php3?where=add_bruger\\\" method=\\\"post\\\"> \";

    echo \"<input type=hidden name=navn value=$navn>\";
    echo \"<input type=hidden name=mail value=$mail>\";
    echo \"<input type=hidden name=icq value=$icq>\";
    echo \"<input type=hidden name=website value=$website>\";
    echo \"<input type=hidden name=adresse value=$adresse>\";
    echo \"<input type=hidden name=infomation value=$infomation>\";
    echo \"<input type=hidden name=brugernavn value=$brugernavn>\";
    echo \"<input type=hidden name=password value=$password>\";

    echo \"<tr><td bgcolor=\'#F0F0E0\'><center><b><br>Er du sikker på at du vil oprette brugeren?</b><br>\";
    echo \"<br><input type=\'submit\' value=\'ja\' name=\'ja\'> <input type=\'submit\' value=\'nej\' name=\'nej\'>\";
    }
    echo \"</td></tr></table>\";
?>

-----------------------------------------

<?
    if ($ja == ja) {

    $result = mysql_query(  \"INSERT INTO brugersystem (navn, mail, icq, website, adresse, infomation, brugernavn, password) VALUES (\'$navn\', \'$mail\', \'$icq\', \'$website\', \'$adresse\', \'$infomation\', \'$brugernavn\', \'$password\')\" )  or  die(  \"Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: \".mysql_error());

    // Script der sender mail
    mail(\"$mail\",\"DanskeRoligans.dk\",\"hej\",\"
    Hej og tak for dit tilmelding til  vores brugersystem...
    Du skrev disse infomationer:

    Navn: $navn
    Mail: $mail
    ICQ: $icq
    Website: $website
    Adresse: $adresse
    Lidt om dig: $infomation
    Brugernavn: $brugernavn
    Password: $password

    N.B. Når på logger på vores system skal du huske at der er forskel på små og store bogstaver.

    \");

    echo \"Du er tilføjet i vores system. Tryk nu på \'login\' i menu for at logge ind.\";
    echo \"<br> Der er sendt en mail til dig med alle de infomationer du skrev.\";
    }

    else if ($nej == nej) {
    echo \"Du er <u>ikke</u> bleven oprettet. \";
    }

    else {
    echo \"Du er <u>ikke</u> bleven oprettet. \";
    }
?>
Avatar billede halnet Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:27 #1
hmmm...
Prøv at bruge urlencode($navn) på den første side hvor du sender det videre som hidden.
Brug så urldecode($navn) når du når til sidste side.

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:29 #2
eller skriv:
echo \"<input type=hidden name=navn value=\\\"$navn\\\">\";

Det burde også virke!!

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:30 #3
Ja, brug den sidste... det er nemmest!!

(laver lige et svar)

- Anders
Avatar billede doeleman Nybegynder
07. oktober 2000 - 22:08 #4
Fejlen er nok, at du ikke har apostroffer omkring dine values på godkendelsessiden.

F.eks. bør
echo \"<input type=hidden name=adresse value=$adresse>\";
ændres til
echo \"<input type=\\\"hidden\\\" name=\\\"adresse\\\" value=\\\"$adresse\\\">\";

Derudover kunne fejlen afhænge af din databasestruktur. Hvor mange tegn kan feltet adresse acceptere?

Jeg faldt desuden over følgende fejl:
if ($ja == ja) skal være if ($ja == \"ja\") ellers virker det ikke. Tilsvarende med \"nej\".

P.S. information staves iøvrigt information og ikke infomation
Avatar billede halnet Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:20 #5
hmmm... kan du få det til at virke??

- Anders
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
08. november 2000 - 01:34 #6
Hvordan ser din table ud?
Avatar billede engberg Juniormester
21. november 2000 - 14:47 #7
Hallo Mfris....

Nu du HAR postet en del af din kode, kunne vi så evt. få login-delen at se også??

Avatar billede vallemanden Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:45 #8
hmmm måske på tide at lukke