Avatar billede prime Nybegynder
11. november 2002 - 16:19 Der er 2 kommentarer

Ang 2 promise ide controller på samme tid ?

Hejsa

jeg bruger en server til hosting m.m og fil server.. den indeholder 5 maxtor diske og 1 ibm ..
jeg har 2 ide promise controller i på samme tid .. oog der befinder sig 4 diske på den ene og 2 på den anden ... men den vil ikke godttage diske fra begge.. den vil kun acceptere den ene controller af gangen .. er det mulig bug eller  noget ? for den detecter begge controller ved boot .. og alle diskende :( .. så hva fanen går der lige galt her ? .. nogen der kan komme med et forslag ? og jeg har compilet promise support med i kernen ( 2.4.19 ) ...

Håber på hjællp ! :(

//Prime
Avatar billede bitib Nybegynder
12. november 2002 - 22:56 #1
To ens ide controllere er vejen til problemer. Den simple, men dyre, løsning er SCSI.
Nå, men her er lidt du kunne prøve:
Har du checket /proc/ioports /proc/interupts osv. for om controllerene har de rigtige data ?
Har du checket om du kan se alle diske fra din bios ?
Har du evt. prøvet at disable din ide controller på dit motherboard (hvis du altså har en) ?
Har checket at der ikke er noget plugandplay ting der forstyrre ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. november 2002 - 00:42 #2
kommet videre?