Avatar billede coool.dk Nybegynder
11. november 2002 - 20:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printer gør mig VANVITTIG!

Hej klan ikke få min FUCKEDUP Brother HL-820 Til at sige pip eller kuk ikke så meget som en srt klat kan jeg få den til at spytte ud? Hvordan sætter jeg det forpulede lort op?!

PLZ HELP
Avatar billede dr0zie Nybegynder
11. november 2002 - 20:34 #1
æh sæt stikket i kontakten og resten af stikne i pcen og instalerr drivern og det virker
Avatar billede coool.dk Nybegynder
11. november 2002 - 21:08 #2
Uhh Ja flot svar.. Det lyder som ne windows ludders svar!
Avatar billede coool.dk Nybegynder
12. november 2002 - 13:10 #3
Kom nu med noget help!'
Avatar billede ljm21 Praktikant
15. november 2002 - 22:54 #4
Hvad gør du, hvad gør den og hvad siger kommandoen lpq?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
16. november 2002 - 21:46 #5
bash-2.05a# lpq
Printer: printer@work - ERROR: spool queue for 'printer' does not exist on server work.coool.dk
  non-existent printer or you need to run 'checkpc -f'
bash-2.05a#
Avatar billede bitib Nybegynder
16. november 2002 - 22:48 #6
Du kan jo prøve:
1. Check boot-loggen, hvis printeren er på lptX skal den findes ved start op.
2. Check log-filerene
3. Du kan sende 'noget' direkte til /dev/lp0 (eller tilsvarende). En ascii fil 'Hello' skulle give noget på printeren. (cp fil /dev/lp0). Hvis det ikke virker er det et hardware problem, hvis det virker er det et software.
4. Findes printer køen (/var/spool/printer eller tinsvarende)
5. Hvad står der i din printcap fil ?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
05. januar 2003 - 19:56 #7
Hmm der sker SQ ikke noget her..