Avatar billede henrik_40 Novice
13. november 2002 - 02:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til egne sider i Adobe GoLive 6.0

Hej
Jeg har et problem, når jeg laver link til egne sider v.hj.a. Adobe GoLive 6.0.
Programmet skriver automatisk %20 foran adressen (http://www.henrikhartig.dk/%20Profil.html). I editoren er der ingen problemer med dette, men på Nettet kan programmet ikke finde siden.
Jeg kan godt gå ind og rettet linket, så det virker på nettet, men så siger editoren der er fejl.
Mystisk. Er der nogle som kan hjælpe mig?
Avatar billede sukos Juniormester
16. november 2002 - 05:27 #1
%20 betyder jo mellemrum.
Så tjek lige at dit filnavn ikke starter med et mellemrum, eller du har fået lavet linket startende med et mellemrum
Avatar billede henrik_40 Novice
18. november 2002 - 03:48 #2
Jo tak, jeg ved godt %20 betyder mellemrum, men der er IKKE mellemrum i filnavnet - måske en programfejl i Adobe GoLive 6.0?
Avatar billede apophisda Nybegynder
19. november 2002 - 14:41 #3
Jeg bruger selv GoLive 6.0.1 og har ikke det problem, som du henviser til her... Det kan være i dine præferencer der er en lille indstilllingsfinurlighed oms gør, at der sker et eller andet.
Men som princip skal filnavne heller ikke være med stort bogstav... helst kun små og tal...

En anden ting er, at den ikke skal henvise til at tage billederne direkte fra din harddisk. Det gør nemligt, at den fosøger at finde billederne på MIN harddisk, når jeg går ind på siden, og derfor kan jeg ikke se billederne...
Avatar billede crawn Nybegynder
03. februar 2003 - 18:41 #4
Dette problem opstår typisk, hvis du har flyttet sitet/siden fra fx. dit c-drev til en mappe på d-drevet eller hvis du har lavet en side i et site og kopier den over i et andet...  det rettes typisk ved, at du opdatere linket på ny.
Avatar billede henan Nybegynder
14. juni 2003 - 08:34 #5
Under [Edit] -> [Preferences] klikker du på fanebladet [General] og igen på [URL Handling]. Under [URL Encoding] i højre side finder du [% HH Escaping]. Hvis du klikker den fra er dit problem med %20 løst.

I øvrigt er det en god idé at overholde nogle få regler med hensyn til navngivning af filer til webbrug. Jeg har ofte haft problmer med fx æ, ø og å i GoLive, ligesom jeg har haft store problemer med filnavne med en blanding af store og små bogstaver.

Derfor er mit råd: Brug ikke mellemrum og andre sjove ting, glem æ, ø og å, og brug kun små bogstaver, når du navgiver.