I virksomheden har vi et (efter vores egen mening meget beskedent) behov for at kunne: 1. Booke hinanden til møder 2. Se hvornår øvrige ansatte er ledige/til møde 3. Tildele hinanden opgaver 4. Se detaljer om de opgaver som løses af de respektive medarbejdere.
Aktuelt har vi - XP på arbejdsstationerne - Office XP – herunder Outlook XP – på arbejdsstationerne - Ca. 10 arbejdsstationer.
Tidligere har vi anvendt Outlook 2000 delings-funktionalitet hvilket i princippet var ok, men denne mulighed er som bekendt fjernet i Outlook XP.
Vi vil helst fortsætte med at anvende Outlook, men har bestemt ikke behov for: - Exchange-servere - Browserbaserede (og dermed langsomme) løsninger - Vi vil helst undgå at installere nogen som helst former for kalender-server og klare os med klienter, der enten udveksler informationer eller deler en/flere filer på et netværksdrev.
Jeg har surfet (en del) for finde en løsning, men har til trods ikke fundet noget, der ligner en god løsning. Nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning?
I skal vælge en exchangeløsning, og hermed får i også en browserbaseret løsning. Det fungere meget smidigt, I kan også oprette resourcer, f.eks. lokaler og andre ting, som så kan bookes.
Meget godt at foreslå en browser baseret Exchange løsning når han lige nøjagtigt IKKE bad om det :)
Jeg vil forestlå en lidt banal (men MEGET billig) løsning som vi bruger til enkelte fælles opgaver her i huset.
Lav en kalender i et regneark. Del den på netværket. I dette ark skriver i så hvad de forskellige skal lave og hvornår.
Man kan desuden gøre så folk kan åbne dokumentet i skrivebeskyttet tilstand så man kun kan kigge i det og dermed ikke låser det for andre som måtte have brug for at ændre i det.
Som sagt.. En simpel løsning. Men hvor meget har I behov for?
Der er ikke noget automatisk booking i denne løsning.
Bruger1 åbner regne arket og booker Bruger2 til et tidspunkt. Bruger2 chekket så arket senere og ser at han er booket til et mødes (f.eks.)
Faktum er at vi her i huset (10 folk) benytter det med success. Godt nok er det vores sekretær der booker. Vi har desuden et CRM system til kundehåndtering. Men selv kaldnerfunktionen har vi i et regneark.
Mht mødebooking kan I vælge "Videresend som icalendar". Det stiller ikke krav til at I er på en Exchangeserver for at booke hinanden via Outlook XP, dermed lægger aftalen sig i vedkommendes kalender i det øjeblik mødeindkaldelsen bliver accepteret. Ærgerligt at I ikke vil bruge browser, for der er jo mulighed for at udgive sin kalender på internettet, og give de 9 andre adgang til at kigge i den.
Venturer - Din idé kunne måske udbygges lidt. Jeg fik engang lavet en makro i Excel, der automatisk sendte en mail, hvis der blev ændret i en bestemt celle i Excel. Kunne man forestille sig at folks navne var kolonne overskrifter, og at man havde datoer ned i rækker, og at Excel sendte besked til eks. Poul, hvis der blev ændret i Pouls kolonne ?
Excel idéen er jeg bestemt ikke varm på - specielt da vi ikke har nogen receptionist, der kan være "administrator" af en sådan ordning. Icalendar funktionen er jeg ikke sikker på hvordan fungerer - kan du eventuelt uddybe dette? Vi "booker" allerede hinanden til møder ved at "invitere" i outlook, men problemet er, at vi ikke på denne måde kan se om personen vi ønsker at booke er ledig på det pågældende tidspunkt.
Som nævnt vil vi helst forsætte med at anvende outlook, men hvis der er nogen der kender "killer-applikationen" til delte-kalendre, så er vi da klar til at skifte.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.