Avatar billede ecom Nybegynder
17. november 2002 - 00:46 Der er 7 kommentarer

Server Administrator

Vi søger en freelance "Server Administrator" som kan vedligeholde vores serverpark bestående primært af Sun Cobalt maskiner, opdaterer programpakker, databaser m.m.

Kendskab til Cobolt RaQ4/RaQ550/RaQ_XTR, ASP/PHP samt MySQL er et MUST - kendskab til NT4/MS2000+IIS5 er en fordel, men ikke afgørende.

Det meste af arbejdet sker "online" via browser-interface, så det er ikke så afgørende hvor i landet du bor, men mere vigtigt at du forstår dig på den daglige "Server Administration", således at vores servere kører optimalt med de sidste patches og programmer.

Størstedelen af vores kunder er "resellers" fra Sverige, Italien, USA, England, Tyskland og Portugal så du må gerne være "perfekt" til Engelsk.

"Tiltrædelse" gerne hurtigst muligt - vi har opgaverne liggende der venter på dig.

Du kan se mere om E-company på http://www.e-company.dk samt http://www.pdsl.dk (under udvikling).

Hvis en freelance stilling som "Server Administrator" har din interesse, må du gerne sende et par ord om dig selv til ralf@e-company.dk.

Hilsen / Ralf
E-company ApS
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
17. november 2002 - 01:03 #1
hmm...jeg tror ikke der er nogen der gider og gøre det gratis...måske en måned men så tror jeg heller ikke man gider mere
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2002 - 01:04 #2
Hvor ser du at det skal gøres gratis?
Avatar billede ecom Nybegynder
17. november 2002 - 01:10 #3
mysitesolution >>> Hvad for dig dog til at tro at man skulle gøre det gratis - der betales skam for ydelsen på timebasis. Alt andet ville da være lidt for naivt at tro :-)

Hvad vi i sidste ende betaler må jo komme an på personens kvalifikationer - jo bedre de er (og personens evne til at løse opgaverne - også de umulige) jo større timeløn kan den pågældende også forvente at få.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2002 - 01:15 #4
Hvor mange servere er der tale om? Hvad regner i med af timer pr. uge? 20-30?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2002 - 01:22 #5
Arhh.. er det korrekt hvis der er tale om 49 servere i har ialt? Hvor mange af disse skal freelancen stå for?
Avatar billede ecom Nybegynder
17. november 2002 - 01:26 #6
Vi har pt. 72 servere kørende hvoraf de 44 er dedikerede servere for udenlandske "resellers". Af egne servere som vi har i "småportioner" er der 28.

På de dedikerede server står vi udelukkende for selve "grundpakken" dvs. patches + basisprogrammer/-databaser - resellerne skal selv klare deres egne kunders behov.

På de resterende 28 servere står vi også for kundernes tildeling af databaser, scripts osv.

Derudover er vi ved via PDSL.dk (under udvikling) ved at tilbyde RADIUS/AAA servere m.m. og skal leverer de første primo 2003 - vi forventer at denne del vil bestå af ca. 50-100 servere p.a.

Den ugentlige tid som vores tidligere medarbejder brugte var ca. 10 timer i snit fordelt over en hel måned.
Avatar billede ecom Nybegynder
18. november 2002 - 10:56 #7
Lukker !!!!!

Tak for de mange gode henvendelser - der var mange kvalificerede blandt de ansøgninger vi modtog.