Avatar billede thephoenican Nybegynder
21. november 2002 - 12:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp

Jeg har installeret Red Hat 7.3 på min computer men jeg kan ikke få den til at starte med en grafisk brugerflade.
Jeg har valgt standard installation og jeg har valgt den til at starte grafisk.
Avatar billede thephoenican Nybegynder
21. november 2002 - 12:37 #1
er der ingen der ved hvordan man får den til at starte grafisk
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2002 - 12:42 #2
prøv at læse "Linux - friheden til at vælge" kan hentes gratis her http://www.sslug.linuxbog. Der finder du en installationsvejledning med en beskrivelse af hvordan du starter X
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 12:47 #3
Har du prøvet at skrive "startx" uden "" efter at du har afgivet brugernavn og password
Avatar billede thephoenican Nybegynder
21. november 2002 - 12:48 #4
nej men det tror jeg at jeg vil prøve når jeg kommer hjem
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 13:21 #5
Hvis det virker (du skal nok være root) vil jeg tro du har sat RH til at starte op i den forkerte Runlevel
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. november 2002 - 17:12 #6
du mener det rigtige runlevel... :)

det er ikke alle, der er lige pjattede med at maskinen starter op i et grafisk environment... undertegnede foretrækker at skrive startx, når/hvis jeg har brug for det og ikke før...
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2002 - 17:19 #7
"thomasledet" nu skriver spørgeren jo
>jeg har valgt den til at starte grafisk. <