Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 20:35 Der er 14 kommentarer

Hjælp med php ...

Jeg har downloadet en lille søgebox (PHP - Mssql), men ved ik hvad jeg har gjort galt.

Den "store fil kan ses her:

http://morfar.t35.com/esearch.txt

og sådan her ser den "lille" fil ud:

----------------START----------------

<html>
<head>

  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

  <meta name="GENERATOR" content="Mozilla/4.61 [en] (X11; I; Linux 2.2.9-23mdk i686) [Netscape]">
  <title>Sample Search Box</title>

</head>
<body text="#000000" bgcolor="#ffffff" link="#0000ff" vlink="#000080" alink="#ff0000">
<div align="center"><b>Innerprise<br>
Sample Search Box</b><br>
<br>
<div align="left">&nbsp;<br>
<form method="get" action="esearch.php">  <font face="arial" size="2"><b>Search:</b>
    <input name="t" size="20" value=""><input type="hidden" name="s"
value="0"><input type="hidden" name="r" value="10"><input type="submit"
name="submit" value="Search"></font></form>
</div>
</body>
</html>

----------------SLUT----------------

Hvis i for det til at virke, så vil jeg gerne vide hvad jeg har gjort galt.

// The_Freak
Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 20:37 #1
forresten:

koden jeg har skrevet her hedder "search.php"
den anden fil i kan se via linket hedder "esearch.php" ;)
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 20:52 #2
Du kan prøve at starte med at fortælle, hvad fejlen er...
Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 20:54 #3
Tjaa.. Fejlen er at det ik virker :)
Jeg har uploadet det hele, men ved ik hvad der er galt.. Og forstår ik hvorfor jeg skal connecte til en database hvis der alligevel ik er en struktur..

tipsen = har du fået det til at virke?
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 20:57 #4
Jeg gider ikke bikse med noget, hvor jeg ikke aner hvilken fejl jeg skal lede efter...
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 20:58 #5
Du skal have en database, da det ser ud som om den laver søgningen i en db.
Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 20:59 #6
forstår jeg godt, men gør mig den tjeneste, at prøve og uploade og se om det virker. For jeg kan ik finde ud af det, skal nok ligge flere point i spørgsmålet hvis det er... bare jeg ka få det til at virke :(
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 20:59 #7
Du skal have en database, da det ser ud som om den laver søgningen i en db.
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 21:00 #8
ok - der var vist et kiks med noget reload dér... :-/
Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 21:08 #9
Ja :(
Tror du at du kan fixe det ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
21. november 2002 - 23:16 #10
Der er lidt for meget "nål i høstakken" over problemet til, at jeg gider bruge tid på det...
Avatar billede sostack Nybegynder
22. november 2002 - 10:05 #11
Tror den første fejl er i den "store fil":
$db_name = 'name';    // Table name
skal vist være:
$db_name = 'name';    // Database name

Hvis du ikke vælger en database, hvor skal den så lede efter svar på forespørgslen???
Avatar billede the_freak Nybegynder
22. november 2002 - 12:26 #12
sostack =

Det er dat ligemeget hvad der står efter //
er det ikke? altså det er jo bare en forklaring på det før !
Avatar billede sostack Nybegynder
22. november 2002 - 12:29 #13
the_freak:
Jo, men hvis forklaringen er forkert, er der stor sansynlighed for, at man også sætter en forkert værdi i variablen, ikk'?
Avatar billede fangel Nybegynder
22. november 2002 - 22:49 #14
til at starte med... et par punkter tættere på målet, hvis ja, gå videre til næte punkt

1) har du en database, en MS SQL database?

2) har du rettet de information der skal rettes ($db_host, $db_user, $db_pasw, $db_name

3) har du oprettet det / de tabeller der skal være (der er nok en tabels.sql fil med et dump af filerne

hvor langt kom du?

Morten