Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 21:57 Der er 3 kommentarer

Let php opgave !!

Nu har jeg været igennem så mange problemer pga. det her script, og er ved at gå fuldstændig amok *g* Det er så irriterende når man ikke kan få noget til at virke, især når man har prøve tså meget.
Nå men jeg vil bede en af jer om at downloade scriptet, sætte det op, og fortælle mig hvordan du gjorde, sådan score du 100 point fra mig.

Her kan du downloade:
http://www.innerprise.net/sp/esearchphp.zip

Det er en søge maskine lidt hen af GOOGLE, og den fylder 2 filer. Så er du god til php så ville jeg sætte pris på at du hjalp.

// the_freak !!
Avatar billede whatever Nybegynder
21. november 2002 - 22:10 #1
Det eneste du skal sætte op, er 6 linier i esearh.php:

$db_host = '192.168.1.101';      // Host name or IP address of MSSQL server
$db_user = 'sa';          // User assigned to the spider database
$db_pass = '';              // Password of user
$db_name = '[Enterprise Search]';  // Table name
$maxreturn = 10;          // Max results to show on each page
$maxtotal = 200;          // Max results to return total

Jeg har ikke selv adgang til en MS SQL server, så jeg kan ikke teste det.
Avatar billede the_freak Nybegynder
21. november 2002 - 22:37 #2
Dem har jeg sat op, men skal der ingen tables til? ingen struktur?
Hvad er forskellen mellem en MS Sql og en MySqL database ?
Avatar billede whatever Nybegynder
21. november 2002 - 23:51 #3
Det undrer også mig lidt, at der ikke følger nogen rigtig dokumentation med.

De vigstigste forskelle på MS SQL og MySQL er, at MS SQL undstøtter "stored procedures", sub-selects, fremmednøgler etc. Desuden koster MS SQL en bondegård, da det er Microsoft som har lavet den. Mens MySQL er gratis. Der kan også forekomme nogle forskelle på syntaksen.