Avatar billede kingguro Nybegynder
24. november 2002 - 21:07 Der er 4 kommentarer

Internet forbindelse med DHCP??

Jeg skal have min Debian makskine på nettet?? Den er nu med stadisk IP, men jeg skal have den til at køre med dynamisk ip??
Jeg har dettet /etc/network/interfaces fra static til dhcp?? Men jeg kan sstadig ikke få den til at connecte til nettet??
Er det nogle som kan give en vejledning helt fra starten, jeg er nemlig heller ikke helt sikker på at jeg har installeret dhcp clienten??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. november 2002 - 21:13 #1
ret filen /etc/network/interface

så der i linien iface eth0 inet static står iface eth0 inet dhcp

og så skal linier med address, netmask, gateway, broadcast & network fjernes under den.

Gem herefter filen og skriv

ifdown eth0
ifup eth0

så skulle ud gerne havde fået en dhcp adresse prøv evt at skrive
ifconfig eth0
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. november 2002 - 21:35 #2
dalbjerg >> /etc/network/interfaces

kingguro >> du kan prøve at smide en ifconfig efter du har stoppet/startet kortene.

du skal være sikker på at dhcp er sat ordentligt op fra serveren. ellers kan du jo ikke komme på.
Avatar billede kingguro Nybegynder
25. november 2002 - 09:34 #3
Når jeg skirver ifup eth0 efter at have skrevet ifdown eth0. Så skriver den:

eth0: Setting 100mbps full-duolix based on auto-negotiated partner ability 45e1.
socket: Protocol net available - make sure CONFIG_PACKET and CONFIG_FILTER are defined in your kernel konfiguration.

Jeg køre med kernel 2.4.19, og jeg har selv sompilet den. Så det kan godt være at der magler noget!!
Avatar billede maro Nybegynder
25. maj 2003 - 15:49 #4
Du skal have Socket Filtering inkluderet i din kerne for at bruge en DHCP-server.