Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 13:57 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

GFX Drivere

hvor kan man finde dem?
Avatar billede jankovich Nybegynder
25. november 2002 - 13:58 #1
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 13:59 #2
:o)
Avatar billede jankovich Nybegynder
25. november 2002 - 13:59 #3
Tror jeg ihvertfald..
Avatar billede robotten Praktikant
25. november 2002 - 13:59 #4
Hvad mener du? Til bundkort chipsæt eller? Uddyb venligst.
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:01 #5
grafikkort drivere som kan bruges på en novell server
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:02 #6
drivere til en novell server???

novell... som i 16 farver??

:oD
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:03 #7
hvordan kan man være inde på xperten uden at vide hvad gfx er.... :)
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:03 #8
Hmm... Hvad skal du dog bruge Gfx drivere til i Novell???
Serveren er "DOS" baseret og klienten køre under Windows!
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:04 #9
hmm selv.... server har også en grafisk brugerflade som kører xtremt elendigt med den svga drv som følger med serveren
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:05 #10
novell... som i 16 farver, ja.... det er det som er prob
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:05 #11
Hvilket kort?
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:06 #12
måske du syns den kører dårligt fordi du ikke skal bruge den til noget?
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:06 #13
thephoenican

novell servere KØRER kun 16 farver. sådan er det.
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:06 #14
jankovich --> hvis du kan finde dem på tweakup.dk....
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:07 #15
winfast s320v
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:08 #16
anus --> det er vidst lang tid siden du har brugt consol one med 64mb ram
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:09 #17
i det hele taget lang tid siden jeg har rodet med novell...

gider ikke beskæftige mig med forældede ting.

:o)
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:10 #18
http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/drive02.asp?pronameid=229

Lader ikke til at de har lavet en til Novell...
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:10 #19
det gør jeg heller ikke, men det er en del af undervisningen :)
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:11 #20
Anuseren:
Novell er sgu ikke gammelt!
Der er sgu da lige kommet en version 6!
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:11 #21
It-supporter eller datamekaniker?
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:11 #22
det har jeg set... det var mere om der fandtes en standard drv som var nyere end novell5
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:12 #23
moebius...

uhadada

:o)
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:12 #24
datafagtekniker
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:12 #25
Jeg tror ikke det er hvad de er gået op i! Primært bliver Novell server brugt tekst baseret!
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:14 #26
jow, men den grafiske del er jo ret meget nemmere at bruge...
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:14 #27
.... bortset fra at det er pisse tungt på de sløve maskiner vi arbejder på :P
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:15 #28
Det er rigtigt. Har skolen ikke noget du kan bruge? Er det TEC?
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:18 #29
hvad mener du med TEC? tror ikke jeg er med nu...
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:19 #30
TEC = Teknisk Erhvers Center.
Det er 4 Københavnske Tekniske skoler der er fusioneret!
Avatar billede thephoenican Nybegynder
25. november 2002 - 14:20 #31
ahh... nej, EUC Midt, Viborg
Avatar billede moebius Nybegynder
25. november 2002 - 14:21 #32
Okay, men de har vil lige så lidt materialler, som her! (TEC Ballerup.)
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. november 2002 - 14:32 #33
UTROLIGT......
Så lidt folk ved om Novell.
NEJ: Novell er ikke død.
NEJ: Novell er IKKE DOS baseret.
JA: Novell er stadig en hamrende effektiv server.
JA: Novell har en java-baseret grafisk brugerflade(omend langsom). Men hvorfor skal en server også spilde processor-tid på at lave fancy grafik.
Den eneste grund til at Novell har lavet et grafisk interface til serveren, er fordi Hr. & Fru. Jensen er blevet indoktrineret til at tro en 'god' server skal være grafisk.

thephoenican: Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med drivere. Jeg tror dog heller ikke at det vil ændre så meget på performance :-(
Hvis du finder en løsning, må du meget gerne huske at skrive den her.
Du kan evt. prøve at høre med IT Quality (www.itq.dk). De har nogle langhårede novell nørder ansat.

/fas
Avatar billede anuseren Nybegynder
25. november 2002 - 14:35 #34
R.I.P

:o)
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. november 2002 - 14:57 #35
anuseren: Hvis du fjernede de sky-klapper du har for øjnene, og prøvede at sondere markedet for server produkter, vil du erfare at der findes tre hovedplatforme der er baseret på Intel platformen.
- Microsoft
- Unix (incl. Linux)
- NetWare
Afhængig af hvilken type server der skal bruges, har disse hver især deres områder, hvor de 'sparker røv' overfor de andre.
Application Server: Microsoft - Ikke fordi den er den hurtigste, men fordi der er de fleste muligheder.
WebServer: Unix(Linux) - Need For Speed - Farligt område, tilgængeligt for hackere= SIKKERHED ønskes. Da microsoft ikke kan levere hverken speed eller sikkerhed vinder Unix (Linux). Apache på NetWare sparker nu også røv, men er ikke så udbredt endnu.
File & Print: Novell er stadig ubesejret. Understøtter Windows, Mac, Unix, osv. klienter. Har som den eneste leverandør på markedet et multi-platform directory. Værdien af dette er ubetalelig, hvis man forstår at udnytte det.

Det kan ikke udelukkes at Novell dør med årene, ikke fordi det er et dårligt produkt, men fordi brugerne/udviklerne desværre falder for Microsofts fantastiske marketing maskine. Hatten af for den.
Det er præcis som med Video2000/Betamax/VHS. VHS var det dårligste system, men vandt kampen pga. udlejningsfilm kun kom til VHS.

Da Novell er baseret på åbne standarder har de virksomheder der vælger Novell, den store fordel, at de frit kan vælge afløseren for deres systemer, når den tid kommer. De virksomheder der baserer deres systemer på Microsoft, er bundet på hænder og fødder, af proprietære systemer & protokoller, der for det meste kun fungerer med andre systemer lavet af Microsoft.
Hvis en virksomhed således baserer sig på Novell, som deres primære system, har de friheden til at vælge. Også til at vælge Microsoft, hvor det er den bedste løsning. Omvendt kan det ikke lade sig gøre.....

/FasFan
PS: De fleste Fortune 500 selskaber i USA kører Novell. Hvorfor mon????