25. november 2002 - 18:53
Der er
22 kommentarer og 2 løsninger
HVordan addressere jeg et attached MC??
xnum = 9; yNum = 9; for(i=0; i<xNum; i++) { for(k=0; k<yNum; k++) { depth++; attachMovie("dot", depth, depth); { this[depth]._x = i*space; this[depth]._y = k*space; hvordan kan får jeg fat i de 81 clips?? on(release) { har prøvet: _root["dot"+depth]._alpha = alphaAmount }
Annonceindlæg fra Kingston Technology
25. november 2002 - 18:54
#1
Hvordan kan jeg få fat i de 81 "dot"_clip?
25. november 2002 - 19:00
#2
dine movieclips hedder jo ikke dot1, dot2 o.s.v de hedder kun 1, 2, 3 o.s.v attachMovie("dot", "dot"+depth, depth); så burde din _root["dot"+depth] osse virke ...gætter jeg på :)
25. november 2002 - 19:06
#3
det gør den ikke : -D on(release) { _root["dot"+depth]._visible = 0; } de burde jo blive usynlige!? eller?
25. november 2002 - 19:07
#4
har lavet attachMovie om! : ))
25. november 2002 - 19:13
#5
prøv lige det her: on (release) { for (u = 0; u <= 80; u++) { _root["dot"+u]._alpha = 0; } }
25. november 2002 - 19:17
#6
det virker heller ikke. kan ellers godt se idee i det. Men den kan jo ikke finde ["dot"+depth] Laver den ikke bare nogle nye navne som ikke bruger brugt? Jeg prøvede med on(release) { for (u = 0; u <= 80; u++) { _root["dot"+depth[u]]._alpha = 0; } virkede heller ikke!
25. november 2002 - 19:18
#7
I flash må tings navne ikke starte eller kun være tal! /sEi
25. november 2002 - 19:18
#8
Ideen.
25. november 2002 - 19:19
#9
sei>> hentyder du til mat´s forslag?
25. november 2002 - 19:20
#10
hvad med: benny = eval("_root.dot" + u) benny._alpha = 0
25. november 2002 - 19:24
#11
Gør det noget at det første script ligger i et onClipEvent(load)??
25. november 2002 - 19:27
#12
onClipEvent(load) { xnum = 9; yNum = 9; for(i=0; i<xNum; i++) { for(k=0; k<yNum; k++) { depth++; attachMovie("dot", depth, depth); { this[depth]._x = i*space; this[depth]._y = k*space; benny = eval(this["dot"+depth]) benny._alpha = 0; } } } } så virker det! "dot" bliver næsten helt gennemsigtige??
25. november 2002 - 19:31
#13
_alpha = 0 betyder lav gennemsigtig! (øhø her et svar!) Go' vind med projektet /sEi
25. november 2002 - 19:34
#14
Ja, men problemet er at jeg ikke kan ændre "dot" fra en knap! on(press) { _root["dot"+depth]._alpha = 0 } Der burde jo ske noget, men det gør der ikke???
25. november 2002 - 19:43
#15
Ja men alle DOT'sne ligge vel i et eller andet object siden den er startet med: onClipEvent(load) /sEi
25. november 2002 - 19:45
#16
nej de ligger jo i attachMovie, det er det eneste sted de bliver brugt!? Eller er det mig der er helt forkert på den?
25. november 2002 - 19:45
#17
createEmptyMovieClip("navn", 100000); space = 10; depth = 0; navn.onLoad = function() { xnum = 9; yNum = 9; for(i=0; i<xNum; i++) { for(k=0; k<yNum; k++) { depth++; this.attachMovie("dot", "dot"+depth, depth); this["dot"+depth]._x = i*space; this["dot"+depth]._y = k*space; } } } navn.onLoad(); but.onRelease = function() { for (u = 1; u <= 82; u++) { _root.navn["dot"+u]._alpha = 50; } } ..virker altså fint her!!
25. november 2002 - 19:46
#18
yes - for der kan vi se at de bliver puttet i object: "navn" ! /sEi
25. november 2002 - 19:47
#19
Shit mat, jeg sidder jo i Flash 5...
25. november 2002 - 19:50
#20
skriv dem ud på dit movieclip - skulle ikke være alt for svært, du kan jo se at der står navn.onLoad hvilket svarer til onClipEvent (load) o.s.v ...ellers må du lige sige til ellers skal jeg skrive det om :)
25. november 2002 - 19:53
#21
Jeg skal nok selv ordne det, ellers må jeg vende tilbage! : -D Mange tak for hjælpen, jeg har generelt haft problemer med at gøre noget ved mine attachedMovie_clips.. Jeg takker : -D kommer du med et svar!
25. november 2002 - 19:54
#22
jada :)
25. november 2002 - 19:59
#23
nå men skylder dig vist 5-10 points... Jeg vender helt sikkert tilbage! Min kæreste hiver i mig(Mandag = Robinson_Dag) TeleMunken
25. november 2002 - 20:02
#24
telemuzen > ønsk dig MX i julegave :)
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.