Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
28. november 2002 - 19:13 Der er 5 kommentarer

Afspilning af film under windows/linux ?

Hejsa....

er der forskel i cpu belastningen afhængig af om man afspiller film under windows (98/ME/2000/XP) eller under Linux ??

Jeg spørger da jeg har en gammel bærbar (P2-266 mhz)...den hakker en smule under windows, og overvejer om det er værd al ligge Linux på istedet ???

Hvad synes i ?
Avatar billede celzo Nybegynder
28. november 2002 - 19:20 #1
jeg har redhat 7.3 på en 266Mhz/258mb box som bruges til hjemmebio og der kører det hele fint...

C=
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
28. november 2002 - 19:30 #2
ups....Glemte at skrive at der kun er 32 Mb ram i maskinen som er en IBM ThinkPad 770E

celso => skal der hentes specielle programmer for at linux afvikler videofiler, eller er det hele i en samlet pakke ?
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
28. november 2002 - 19:30 #3
sorry....celZo ;-)
Avatar billede celzo Nybegynder
28. november 2002 - 19:31 #4
well med 32mb få du nok lidt probleme ;o)  jeg bruger mplayer som jeg køre direkte fra prompten uden Xwindows..
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. november 2002 - 00:04 #5
En ide kunne i stedet være at skifte afspiller...
BSPlayer f.eks. kører meget bedre end Windows Media Player... Jeg så en gang en film hvor det hakkede grufuldt på en mindre maskine i Windows Media Player... I BSPlayer kørte det bare!!! ;)

http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html