Avatar billede lars_lemming Praktikant
28. november 2002 - 23:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af ASP på en UNIX server, er det muligt?

Jeg har lige investeret i OfficeFinancials økonomi systemet(se forøvrigt www.officefinancials.dk for yderligere information), og til min store overraskelse er der indeholdt i dette muligheden for at lave en web butik med alt hvad dette indebærer.

Nu er det bare sådan at OfficeFinancials basserer sig på Microsoft Access databasen, og derfor er "web butikken" også basseret på ASP!

Min Intnernet udbyder kører alt på et UNIX basseret system, mit spørgsmål er derfor, er der nogen der ved om man kan afvikle ASP på en UNIX server samt hvad der eventuelt skal til.

Hvis dette ikke er muligt, men der i stedet eksisterer software løsninger der er fantastiske til at konverterer ASP til f.eks. PHP, er der så nogen der ude i "Expertium" der kan berette lidt om hvad der skal til og hvor det eventuelt kan hentes (meget gerne som freeware)!

MVH
Lars
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2002 - 23:51 #1
ChiliSoft ASP kan afvikles på *nix. Ydelsen er OK, men forvent at det er noget hø at få komponenter til at virke helt 100%...
Avatar billede tipsen Nybegynder
29. november 2002 - 10:39 #2
Der findes så vidt jeg ved ikke noget software, som du skal forvente er i stand til at konvertere en hel webshop i asp til en tilsvarende i php - du kan sandsynligvis finde noget som kan konvertere 70-80% af din kode - men resultatet vil være ligesom at oversætte dansk ordret til engelsk - det er muligt, det vil være forståeligt, men ofte vil grammatikken være helt hen i vejret.

NB: Har hørt meget dårligt om OfficeFinancials, men ønsker dig held og lykke.
Avatar billede lars_lemming Praktikant
27. september 2007 - 10:55 #3
LUK