Avatar billede jmc Nybegynder
02. december 2002 - 20:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sætte alpha til 0

mit MC hedder slider2

Den sendes til frame 2 hvor dette script ligger som framescript.

stop();
_root.slider2._alpha=0;

Hvorfor vil den ikke gå i 0 som transparent?
Avatar billede mat Nybegynder
02. december 2002 - 20:35 #1
fordi din sti er forkert? fordi du har glemt et instancenavn? umiddelbart ser det jo fint ud, så det må være en lille ting du har overset?
Avatar billede jmc Nybegynder
03. december 2002 - 08:53 #2
Du kan se , scriptet jeg benytter ligger her:
http://www.eksperten.dk/spm/286723

sitet jeg arbejder på er her:
www.grabit.dk/kunder/eirby

Menu i venstre side skal slukke for slider i højre side....
Avatar billede barklund Nybegynder
03. december 2002 - 19:16 #3
Altså din hovedfilm sendes til frame 2 af et javascript-kommando, og i frame 2 af din film har du ovenstående script til at ændre dit movieclip, der ligger i roden af din film - men det sker intet...

Er det rigtigt forstået? Eller hopper den til frame 2 men eksekverer IKKE dit script?
Avatar billede molok Nybegynder
04. december 2002 - 10:43 #4
Umiddelbart vil jeg mene det er fordi du har "stop();" inden kommendoen. Byt om på rækkefølgen, og så burde det virke...

Simple solutions also count ;o)

/MoLOk
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
04. december 2002 - 10:52 #5
ja, jeg vil også helt klart mene det er fordi stop() kommandoen kommer før din _alpha setting.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. december 2002 - 10:58 #6
(flash stopper altså ikke med at eksekvere kode, bare fordi den ser en stop()... Den husker bare, at når den er færdig med at eksekvere kode, så skal den ikke fortsætte med at spille...)
Avatar billede molok Nybegynder
04. december 2002 - 20:41 #7
Hmm... Har selv oplevet det modsatte, sant nok hvis du kigger manual og help filer igennem, så påstår de det modsatte.. Men, jeg taler nu af erfaring...
Avatar billede mat Nybegynder
04. december 2002 - 20:51 #8
molok > det passer simpelthen ikke, som Barklund siger læser flash slet ikke frameactions på den måde. Men du kan jo selv lave nogle tests og hvis du kan lave en fil der beviser din tese ser jeg den gerne :)
Avatar billede barklund Nybegynder
05. december 2002 - 14:11 #9
Jeg taler også af erfaring, og den har jeg en del af (http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=barklund&option=21) :o)

Til jmc... Du må svare på mit spm før jeg kan hjælpe dig... Altså:

Hopper filmen til frame 2 men alpha ændres ikke, eller hopper filmen ikke til frame 2?
Avatar billede jmc Nybegynder
05. december 2002 - 14:23 #10
frame 1 har (stop som framescript) med et moviepreloadclip som sender til frame 2
frame 2 har (stop som framescript)

I frame 2 ligge MC slider2 som har dette script

onClipEvent (load) {
    _root.maxx = this._y;
    fade=1, fac=10, this._alpha=70;
    this._alpha = 0;
}

Jeg har prøvet dette og det som også står i toppen her....

Den vil ikke sætte alpha til 0 når et framescript flytter framemarkøren til fram 2.....
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. december 2002 - 14:29 #11
Prøv at lægge dit script (eller ovenstående movieclip) i frame 3, og i frame 2 sæt en play(); ind. Behold en stop(); i frame 3.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. december 2002 - 15:17 #12
Hvorfor sætter du _alpha til både 70 og 0 i din load?
Avatar billede jmc Nybegynder
05. december 2002 - 15:35 #13
barklund
Det var en gammel kode (af dovenskab skrev jeg hvad jeg kunne huske)...
Den hedder:
onClipEvent (load) {
    _root.maxx = this._y;
    fade=1, fac=10, this._alpha=0;
}

Prøv at se sitet (prikken skifter til frame 2 hvor der ikke er en hvid prik foran teksten) Det virker ikke, men slider vil ikke fade til 0.

holmgaard4
Jeg prøver.... det lige om lidt....
Avatar billede jmc Nybegynder
07. december 2002 - 23:06 #14
Den driller virkeligt....

jeg troede dette ville hjælpe:
fade=0, fac=10, this._alpha=0;
men ikke ;o(

Hej har prøvet dit holmgaard4, men det hjalp ikke.

her er min kode, og den  ligger slice2 ligger kun et sted!:
onClipEvent (load) {
    _root.maxx = this._y;
    fade=0, fac=10, this._alpha=0;
}
onClipEvent (enterFrame) {
    // trace (this._height)
    this._y += (_root.maxx-this._y)/2;
    this._x += (_root.maxy-this._x)/2;
    if (fade) {
        this._alpha>=0 ? this._alpha -= fac : null;
    }
    if (!fade) {
        this._alpha<=70 ? this._alpha += fac : null;
    }