Avatar billede micker Praktikant
03. december 2002 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konverterer jeg Null til blank i SQL

Hejsa

Jeg har et lille problem.

Jeg har en ganske almindelig select, hvor jeg kan risikere at få en Null værdi.

Select felt1, felt2
from tabel1

Felt2 kan være Null, men jeg vil gerne have blank (' ') ud, hvis det er tilfældet.

Jeg har prøver forskelligt med VALUE og COALESCE men jeg får beskeden, at den ikke kender funktion.

Jeg har også prøvet lidt med IsNull, men kan heller ikke få det til at virke.

Jeg har gjort det før i andet sprog, men kan ikke lige huske hvordan.

Kan nogen hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2002 - 21:05 #1
Try looking at the NullIf function
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2002 - 21:07 #2
This is in SQL Server, in Access NZ(YourFiled, '')
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2002 - 21:08 #3
But in Access you may have to use

iif(isNull(YourField), '', YourField)
Avatar billede ocp Nybegynder
04. december 2002 - 09:39 #4
select isnull(fieldname,' ')
from tablename
Avatar billede midcom Nybegynder
12. december 2002 - 05:31 #5
label1.text = "" & rs!post
Avatar billede micker Praktikant
12. december 2002 - 08:24 #6
Spørgsmål lukkes, problem klaret på andet vis. Intet af ovenstående er virker tilfredsstillende.
Avatar billede ocp Nybegynder
12. december 2002 - 09:29 #7
Det var da utroligt. I så fald har du ikke brugt mit eksempel korrekt:

Select isnull(felt1, ' '), isnull(felt2, ' ')
from tabel1
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2002 - 12:54 #8
micker>You will need to place your answer here so we all can see, and something else, comments to placed answers and comments will help.